اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

پیام رئیس جمهوری در درگذشت هوگوچاوز مناسب نبود

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه کازرون گفت: برخی عبارات در پیام ریاست جمهوری به درگذشت رئیس جمهور ونزولا مناسب نبود و این عبارت برای اولیای خدا حتی با احتیاط به کار برده می‌شود.

پیام رئیس جمهوری در درگذشت هوگوچاوز مناسب نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد امام در سخنانی اظهارداشت: 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام (ره) کمیته امداد تأسیس شد و این نهاد تاکنون توانسته است خدمات ارزنده‌ای را در رفع مشکلات مردم و قشر آسیب‌پذیر جامعه ارائه دهد. ‌

وی افزود: رفع مشکلات معیشتی محرومان و پابرهنگان همیشه دغدغه اصلی امام (ره) بود و امروزه نیز از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که همواره به مسئولان در رفع آن گوشزد می‌کنند.

امام جمعه کازرون به خدمات ارزنده کمیته امداد این شهر اشاره کرد و گفت: 7 هزار و 396 خانوار با جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام کازرون قرار دارند که در 11 ماهه گذشته با وجود مشکلات مالی دولت، بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک‌های نقدی و جنسی به این افراد شده است.

خرسند ادامه داد: کمیته امداد یکی از دستاوردهای انقلاب به شمار می‌آید و به عنوان پاک‌ترین نهاد مورد تایید علما و مراجع عظام است.

وی از مؤمنان و خداجویان جامعه درخواست کرد به برآوردن نیاز خانواده‌های محروم و مستمندان بشتابند و با کمک‌های خودشان لبخند را در ایام عید به لبان آنان هدیه کنند.

این مسئول از کشاورزان و روستائیان خواست زکات مالشان را به شکرانه نزول بارش به موقع باران امسال و کشت خوب محصول تحویل کمیته امداد امام دهند تا کمک‌رسانی به محرومان شود.

خرسند در بخش دیگرسخنانش راه مبارزه با برخی گرانی‌ها را نخریدن دانست و افزود: کسانی که وضع معیشتی خوبی دارند اسراف و ریخت و پاش‌ها را کم کنند و به خریدهایی که ضرورت ندارد نپردازند تا احتکارکنندگان به مقصود خود نرسند.

وی از مسئولان خواست نظارت خودشان را به بازار قوت بخشند و با قاطعیت با احتکار کنندگان برخورد داشته باشند و آنان را به پای میز محاکمه بکشانند.

خرسند اضافه کرد: احتکار کنندگان اخلال‌گران اقتصاد کشور هستند بنابراین مردم از دولت و مسئولان انتظار دارند با جدیت با آنان برخورد کنند.

این مسئول در ادامه گفت: دولت و مجلس بنا به فرموده رهبری باید گزارش دهند که در زمینه مبارزه با گرانی چه اقداماتی را انجام داده‌اند.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: برخی مسائل فرعی و حاشیه‌ای بر مسائل اصلی توسط مسئولان به ویژه در دولت سایه افکنده که مناسب نیست و همین امر باعث بروز اختلافات در کشور شده است.

خرسند از مسئولان به ویژه شخص ریاست جمهوری خواست مواظب و مراقب رفتار و برخی مکاتبات و افرادی که اطراف وی را گرفته‌اند باشد.

خطیب نماز جمعه کازرون برخی عبارات در پیام ریاست جمهوری به مناسبت درگذشت هوگوچاوزر را مناسب ندانست و گفت: به کار بردن این‌گونه عبارات حتی برای اولیای خدا با احتیاط گفته می‌شود.

وی از مسئولان در خواست کرد تقوا را پیشه خود کنند و خلاف مسیر رهبری و روحانیت عمل نکنند تا مورد رضایت ولی عصر (عج) قرار گیرد.

امام جمعه کازرون در پایان ابراز داشت: عده‌ای فتنه‌گر و منحرف اطراف ریاست جمهوری و دولت را  به خاطر رسیدن به پست و مقام گرفته‌اند که در این راستا باید مراقب باشد و میدان جولان به آنان ندهد‌.

انتهای پیام/ 2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول