اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های تاریخی ‌گردشگری گیلان/ 13

غنی‌ترین تالاب‌ گیلان در لنگرود گردشگران را جذب می‌کند + عکس

خبرگزاری فارس: تالاب زیبای کیاکلایه یکی از غنی‌ترین تالاب‌های گیلان به لحاظ تنوع گونه‌های حیاتی در لنگرود است که نقش مهمی در جذب گردشگر دارد.

غنی‌ترین تالاب‌ گیلان در لنگرود گردشگران را جذب می‌کند + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، این شهرستان ساحلی در نزدیکی لاهیجان قرار دارد و فاصله آن با مرکز استان 60 کیلومتر است.

لنگرود از شمال به دریای خزر، از جنوب به لاهیجان و از شرق به رودسر منتهی می‌شود و بافت قومی مردم لنگرود گیلک بوده و به زبان گیلکی و لهجه «بیه‌پس» تکلم می‌کنند.

لنگرود دارای هشت محله به نام‌های فشکالی‌محله، سوتال‌محله، درب مسجد، کاسه‌گرمحله، قصاب‌محله، گشت‌مردخال، انزلی‌محله و راپشته است.

 

بندر بسیار زیبای چمخاله در شش کیلومتری لنگرود قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود.

تالاب کیاکلایه یکی از غنی‌‌ترین تالاب‌های گیلان در لنگرود به لحاظ تنوع گونه‌های حیاتی است که در جذب گردشگر و افزایش درآمد اقتصادی حاشیه‌نشینان و حفظ محیط زیست طبیعی اهمیت و توان بالایی دارد.

مساحت این تالاب حدود 300 هکتار است و از یک طرف به شهر لنگرود و محور ترانزیتی رامسر‌ ـ رشت و از سه طرف دیگر به شالیزارها و در فاصله اندکی با کوهپایه‌ها و چشم‌اندازی بسیار زیبا قرار دارد.

 

برنج، صیفی‌جات، چای و ... از محصولات عمده لنگرود بوده و چادرشب‌بافی، حصیربافی و کلوچه نیز از صنایع‌ دستی و سوغات این شهرستان است که مسافران و گردشگران آنها را به یادگار خریداری می‌کنند.

تالاب زیبا و طبیعی کیاکلایه، پارک تفریحی فجر، ساحل ماسه‌ای و منطقه تفریحی چمخاله، باغ‌های چای، بازار هفتگی، ساحل چمخاله، منطقه گردشگری لیلا کوه، پارک جنگلی مریدان و ... جزو جاذبه‌های تاریخی‌ گردشگری لنگرود است.

مسجد جامع لنگرود، بقعه آقا سیدمحمود و بقعه آقاسید محمدتقی کوشا نیز از جاذبه‌های زیارتی لنگرود محسوب می‌شوند.

 

فرماندار لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی، اظهار کرد: شهرستان لنگرود با همت همه‌جانبه مسئولان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی بوده و تلاش مسئولان بر این است که مهمانان نوروزی لنگرود را به عنوان قطب گردشگری بشناسند.

کمال محمدبیگی، با بیان اینکه لنگرود دارای 14 هتل و دو خانه معلم است، تصریح کرد: خانه‌های معلم در بخش‌های کومله و اطاقور لنگرود قرار دارند و علاوه بر این 20 مدرسه نیز برای پذیرایی از مهمانان نوروزی تجهیز و آماده‌سازی شده است.

این مسئول، با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما افزایش حضور تعداد بسیاری از گردشگران و مسافران نوروزی به لنگرود است، خاطرنشان کرد: در صورت نیاز مدارس بیشتری برای مهمانان تجهیز می‌شود.

 

وی درباره جایگاه‌های سوخت شهرستان لنگرود، اضافه کرد: لنگرود دارای 12 جایگاه سوخت است و یک جایگاه سوخت سه منظوره نیز به ‌زودی در شهر چاف و چمخاله به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدبیگی، با بیان اینکه در شهر چاف و چمخاله زیباسازی و فضاسازی خوبی در حال انجام است، افزود: برای نخستین بار اورژانس متمرکز صحرایی در ایام نوروز برای مداوای بیماران در نظر گرفته شده است.

وی از توزیع 20 هزار بروشور معرفی شهرستان لنگرود بین مسافران نوروزی خبر داد و یادآور شد: بازارچه هفتگی لنگرود که سه روز در هفته دایر بود با تمهیدات انجام گرفته، این بازارچه در تمام ایام نوروز برقرار است.

 

فرماندار لنگرود گفت: به ‌زودی دو بازارچه جدید دیگر در ورودی شهرستان لنگرود جنب کارخانه چای نوشینه برای عرضه محصولات و نیز در شهر چاف و چمخاله ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول