اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری:

256 کلاس درس در ساری پذیرای مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری گفت: 256 کلاس درس در ناحیه دو ساری پذیرای مسافران نوروزی است.

256 کلاس درس در ساری پذیرای مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، شعبان شاکری در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال بحث اسکان مسافران نوروزی با تشکیل کمیته‌ای از بهمن‌ماه سال جاری در ساری پررنگ شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش ناحیه دو ساری 256 کلاس را برای پذیرش مهمانان نوروزی آماده کرده است.

وی ادامه داد: امسال با تمهید مقدمات 20 هزار مهمان فرهنگی را پذیرش می‌کنیم در حالی که سال گذشته پذیرای 12 هزار مسافر فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز بودیم.

این مسئول اضافه کرد: 28 اسفند‌ماه سال جاری، آموزش و پرورش ناحیه دو ساری آمادگی لازم را برای پذیرش مهمانان نوروزی دارد.

شاکری به برپایی جشنواره عیدانه در مدارس ناحیه دو ساری اشاره کرد و گفت: 900 دانش‌آموز ساروی در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس در آموزش و پرورش ناحیه دو ساری نیز انجام شد، اضافه کرد: تاکنون در سه مرحله هزار دانش‌آموز دختر دوم دبیرستانی و 400 دانش‌آموز پسر به سرزمین نور در قالب کاروان راهیان نور اعزام شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو ساری به هوشمندسازی مدارس ابتدایی به ویژه پایه ششم ابتدایی اشاره کرد و گفت: ناحیه دو ساری دارای 103 مدرسه ابتدایی است که 16 هزار و 123 دانش‌آموز دارد و 632 آموزگار در 599 کلاس تدریس می‌کنند.

وی افزود: 106 کلاس پایه ششم ابتدایی برای 2 هزار و 680 دانش‌آموز ناحیه دو ساری هوشمندسازی کامل شد که در این پایه تحصیلی 85 کلاس دیگر نیز به تکنولوژی نوین مجهز شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ناحیه دو ساری دارای 64 مدرسه راهنمایی، 6 هزار و 35 دانش‌آموز و 460 معلم است که در 468 کلاس درس تدریس می‌کنند.

شاکری از وجود 37 دبیرستان دوره متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای در ناحیه دو ساری خبر داد و افزود: دوره نظری با 7 هزار و 565 دانش‌آموز و در دوره فنی و حرفه‌ای 300 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ناحیه دو ساری چهار مدرسه آموزش از راه دور داریم که دو دبیرستان متعلق به بزرگسالان است.

شاکری 17 مجتمع آموزشی و پرورشی با عنوان ترنم ولایت را در ناحیه دو ساری فعال دانست و ادامه داد: سه مجتمع آموزشی در شهر و بقیه در روستاها است.

این مسئول به برگزاری جشنواره جابر ابن حیان در بین دانش‌آموزان ناحیه دو ساری اشاره کرد و گفت: 717 طرح در این نمایشگاه ارائه شد که 8 هزار و 116 دانش‌آموز در آن شرکت کردند.

وی اضافه کرد: 14 مدرسه ناحیه دو ساری در راستای فعالیت‌های قرآنی کار می‌کنند که در این بخش معنوی سه هزار دانش‌آموز حافظ یک جزء قرآن، 350 نفر حافظ شش جزء و شش نفر نیز حافظ شش جزء قرآن هستند.

انتهای پیام/86006/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول