اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

بیش از 3 هزار مدرسه مازندران میزبان مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: 3 هزار و 710 مدرسه استان میزبان مسافران نوروزی است.

بیش از 3 هزار مدرسه مازندران میزبان مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزای فارس از ساری، محمد علی امیری صبح امروز در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش مازندران در سال 91 در باشگاه فرهنگیان ساری با بیان اینکه در راستای فرهنگ بومی مازندران سرود دانش‌آموزش تهیه شده است، اظهار داشت: «گل‌های مازندران» عنوان سرودی است که دانش‌آموزان در برنامه‌های مدارس آن را همنوایی می‌کنند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در مازندران از کتابت قرآن کریم با خط لاتین که توسط هنرآموز هم استانی ما به رشته تحریر درآمد رونمایی شد.

این مسئول به هدایای رهبری در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: امسال هدایای رهبری بین 7 هزار و 350 دانش‌آموز بی‌بضاعت مازندرانی توزیع شد.

امیری تصریح کرد: هدایای رهبری در بین دانش‌آموزان محروم مدارس سوادکوه، شیرگاه، بلده، لاریجان و چلاو آمل توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در جشن نیکوکاری امسال چهار هزار و 200 مدرسه استان در این راه خیر پیش گام بودند، خاطر نشان کرد: سال گذشته کمک‌های دانش‌آموزی به همنوعان خود 700 میلیون تومان بود.

وی به نخبه‌پروری در هنرستان‌های مازندران اشاره کرد و گفت: هنرستان‌های مازندران در عرصه تولید به سمت تجاری سازی گام برداشتند.

این مسئول بیان داشت: امسال 85 هزار دانش‌آموز با ارائه 19 هزار طرح در جشنواره جابرابن حیان شرکت کردند.

وی کمک‌های خیران در عرصه مدرسه‌سازی را بی‌پایان دانست و اظهار داشت: کمک به همنوع کار نیکی است که این فرهنگ باید در بین دانش‌آموزان توسعه یابد.

امیری اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه و در سند چشم‌انداز 1404 باید 70 درصد دانش‌آموزان در رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل کنند.

امیری به افزایش میزان جمعیت مسافران داخلی در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و اذعان داشت: 3 هزار و 710 مدرسه استان برای پذیرایی مسافران فرهنگی نوروزی آماده می‌شود.

انتهای پیام/86006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول