اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان ‌رضوی:

زیرساخت‌های رفاه و آسایش زائران فراهم شود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: با توجه به رشد سفرهای زائران به مشهد مقدس باید زیرساخت‌های رفاه و آسایش آنها فراهم شود.

زیرساخت‌های رفاه و آسایش زائران فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نخستین مانور خدمت به زائران، امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌رضوی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی ظهر امروز در امامزاده یحیی بن‌زید(ع) میامی مشهد برگزار شد.

در این مانور سرپرستان اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و مسئولان مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌رضوی حضور داشتند.

محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: خدمت به زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه خراسان‌رضوی مقدمه برای تحقق آرامش در بین زائران است.

واحدی افزود: منشور مانور خدمت، بسترسازی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و افزایش مسئولیت‌پذیری است.

وی خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و کاهش مشکلات آنان هیئت امنای بقای متبرکه باید برنامه‌ریزی و بسته‌های مدیریتی تعریف کنند.

واحدی تصریح کرد: این بسته‌ها در زمینه زیارت، فرهنگی، آموزشی و ارتباطات انسانی است که به رشد شاخص‌های امامزادگان و بقاع متبرکه منجر می‌شود.

جانشین ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی به شهر مشهد اشاره کرد و گفت: سالانه 25 میلیون زائر و مسافر به مشهد سفر می‌کنند که در افق 1404 به 40 میلیون زائر افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای رضایتمندی این زائران ضمن برنامه‌ریزی منسجم باید زیرساخت‌های رفاه و آسایش آنان را فراهم کرد.

واحدی تصریح کرد:در ایام نوروز 92 پیش‌بینی می‌شود 5 میلیون زائر و مسافر به مشهد سفر کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ رضوی گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه در 20 شهرستان خراسان‌رضوی در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای زائران و مسافران از سراسر کشور است.

گنابادی‌نژاد افزود: رشد شاخص‌های خدمت و ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران در امامزادگان و بقاع متبرکه ازجمله محورهای اصلی این مانور است.

وی خاطرنشان کرد: 23 بقعه متبرکه در شهرستان‌های خراسان‌رضوی برای اسکان زائران آماده شده است.

وی همکاری پلیس راهور در امامزاده میامی، اختصاص اتوبوس ویژه برای زائران امامزاده میامی(ع) و ایجاد پایگاه امداد و نجات در این امامزاده را خواستار شد.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول