اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر سرمازدگی

باغات خنداب 104 میلیارد ریال خسارت دیدند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خنداب از خسارت 104 میلیارد ریالی باغات این شهرستان به دلیل سرمازدگی و تگرگ خبر داد.

باغات خنداب 104 میلیارد ریال خسارت دیدند

علی شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بارش برف و کاهش دما در هفته گذشته بیش از 104 میلیارد ریال به باغات و محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان خنداب بزرگ‌ترین تولید کننده بادام و هلو و شلیل در استان است که سرمازدگی بخش قابل توجهی از این محصولات را از بین برد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خنداب خاطر نشان ساخت: هر ساله بخش قابل توجهی از محصول بادام و هلو و شلیل این شهر به شهرهای خارج از استان صادر می‌شود و این منطقه یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان هلو و شلیل و بادام در استان به شمار می‌رود.

شریفی اظهار داشت: متاسفانه بارش برف و تگرگ در هفته گذشته موجب شد تمام باغات بادام این شهرستان دچار سرمازدگی شده و از بین بروند. سطح باغات بادام خنداب 350 هکتار است که تمامی این باغات دچار سرمازدگی شده و در فصل آینده هیچ تولیدی نخواهند داشت.

شریفی ادامه داد: همچنین متاسفانه به دلیل کاهش دما بیش از 340 هکتار از باغات هلو و شلیل و زردآلو این شهرستان دچار سرمازدگی شدند.

انتهای پیام/87002/خ20/ث3001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول