اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور اجرایی آبخیزداری منابع طبیعی غرب مازندران:

سیل 22 آبان 86 میلیارد تومان به مازندران خسارت زد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور اجرایی آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران گفت: سیل 22 آبان در شهرستان‌های نوشهر و چالوس به بیش از 2 هزار و 500 واحد مسکونی و تجاری در مجموع 86 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

سیل 22 آبان 86 میلیارد تومان به مازندران خسارت زد

قربانعلی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نوشهر اظهار داشت: کشور ما با میانگین بارندگی 250 میلی‌متر در سال که یک سوم متوسط بارندگی جهان است جزو کشورهای خشک و نیمه‌خشک محسوب می‌شود و این امر ضرورت توجه ویژه به طرح‌های آبخیزداری را روشن‌تر می‌کند.

وی با اشاره به سیل 22 آبان در شهرستان‌های نوشهر و چالوس که به بیش از 2 هزار و 500 واحد مسکونی و تجاری در مجموع 86 میلیارد تومان خسارت وارد کرد، اظهار داشت: یکی از اهداف ما کنترل سیلاب و تغذیه آب‌های زیرزمینی بوده است و هر سال 20 تا 30 میلیارد ریال در غرب مازندران صرف طرح‌های آبخیزداری می‌شود.

خدایی ادامه داد: امسال نیز در هفته منابع طبیعی 14 پروژه آبخیزداری با اعتبار 23 میلیارد ریال افتتاح می‌شود که با رسیدن به اهداف خود در بخش آبخیزداری، به اشتغالزایی در منطقه نیز کمک می‌شود زیرا اجرای این پروژه‌ها با مشارکت مردم انجام می‌‌شود. 

رئیس اداره امور اجرایی آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران‌ ـ نوشهر تاکید کرد: هدف اصلی آبخیزداری حفاظت از منابع غنی آب و خاک در حوزه‌های آبخیز است.

وی حوزه آبخیز را شامل انشعابات یک رودخانه ذکر کرد و گفت: کوه‌ها مانند یک قیف طبیعی آب را به مجاری آب و در نهایت رودخانه خروجی منتقل می‌کنند و تلاش ما این است که با مدیریت بهینه آب، زمینه بیشترین استفاده و کمترین خسارت را فراهم کنیم.

خدایی با بیان اینکه برداشت منابع آب ما اغلب از سفره‌های زیرزمینی است یادآور شد: این کار باعث کاهش ذخایر این سفره‌ها شده است و نباید به نحوی از منابع آب خود استفاده کنیم که دچار کم‌آبی شویم.

به گزارش فارس، در شمال کشور 103 حوزه آبخیز وجود دارد که 19 حوزه آن در محدوده اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران قرار دارد.

انتهای پیام/86019/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول