اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان:

تدابیر لازم برای اسکان مسافران نوروزی اندیشیده شده است

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی همدان گفت: در ایام نوروز علاوه بر هتل‌ها‌، مهمانپذیرها، سالن‌های ورزشی و مدارس استان نیز اسکان مسافران را بر عهده دارند.

تدابیر لازم برای اسکان مسافران نوروزی اندیشیده شده است

رزیتا ناصرالمعمار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه تورهای گردشگری استان‌ها در گردشگرپذیری همدان نقش مؤثری دارند، افزود: در جشنواره زمستانی به همه تورهای گردشگری دعوت‌نامه ارسال شد و هماهنگی هم صورت گرفت اما به دلایلی آنها در همدان حضور نیافتند.

وی تصریح کرد: مدیران تورها بر آن بودند که با توجه به نزدیکی ایام نوروز و تراکم کاری، بهتر است جلسه تورهای گردشگری در همدان بعد از نوروز 92 برگزار شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به حضور برخی از مدیران تورها در ایام جشنواره زمستانی در همدان اظهار کرد: در جشنواره زمستانی، با حضور چند نفر از مدیران تورها و گردش آنها از آثار و جاذبه‌های توریستی همدان بسیار مورد استقبال آنها قرار گرفت.

وی اذعان کرد: با صحبت‌هایی که با انجمن خدمات مسافرتی کشور نیز داشتیم وعده ما مبنی بر آن شد که پس از تعطیلات نوروزی، جلسه‌ای با حضور عده زیادی از مدیران تورها در همدان برگزار شود، تا بتوانیم همدان را نیز به قطب حضور مسافران در طول سال تبدیل کنیم.

ناصرالمعمار با اشاره به اینکه آنها بر طبیعت‌گردی شهرها تأکید داشتند، افزود: با وجود اینکه تورهای حاضر در همدان، طبیعت زمستانی همدان را دیدند اما از این طبیعت بسیار استقبال کردند و قرار شد در بهار و تابستان نیز به همدان سفر کنند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه بالغ بر یک هزار و 300 تخت در سطح استان همدان وجود دارد، افزود: در ایام نوروز علاوه بر هتل‌ها، مهمانپذیرها و مدارس استان نیز اسکان مسافران را بر عهده دارند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان یادآور شد: در سطح استان همدان 9 هتل، دو هتل آپارتمان و 18 مهمانپذیر در سطح استان وجود دارد که مسافران می‌توانند از این موارد نیز برای اسکان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سالن‌های تربیت‌بدنی برای نصب چادر در نظر گرفته شده است، اذعان کرد: با توجه به اینکه امسال شرایط جوی برای نصب چادر در فضای باز مناسب نیست، نباید برای فضاهای باز برنامه‌ریزی کنیم.

ناصرالمعمار خاطرنشان کرد: با وجود احتمال نبود شرایط جوی مناسب، شهرداری همدان یک سری از پارک‌ها را برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته است.

وی در پایان با ممنوع دانستن نصب چادر در محوطه آرامگاه باباطاهر یادآور شد: به لحاظ تأمین امنیت و آمادگی، برخی پارک‌ها در سطح شهر در نظر گرفته شده که تابلوهای راهنما نیز برای دسترسی مسافران نصب می‌شود.

انتهای پیام/89003/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول