اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ایجاد شغل با ایجاد فرصت شغلی متفاوت است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه که در این استان به نام آمار ایجاد اشتغال اعلام می‌‌شود، در واقع ایجاد فرصت‌های شغلی است؛ نه ایجاد اشتغال و این دو با هم متفاوت است.

ایجاد شغل با ایجاد فرصت شغلی متفاوت است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران دست‌اندرکار اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از روزی که به این استان آمدم با اعلام آمارهای غیرواقعی مقابله کردم و مخالف این کار بودم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ‌گاه آمار غیر واقعی را قبول نکردم و اخیراً نیز با تشکیل یک کمیته راستی‌آزمایی طرح‌های اشتغال‌زایی را مورد بررسی قرار دادم تا مشخص شود که تسهیلات پرداختی چه تعداد افراد را صاحب شغل کرده و چه فرصت‌های شغلی از قبل این تسهیلات ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هیچ استانداری مایل نیست با کنکاش و راستی‌آزمایی، آمار اشتغال و عملکرد خود را تضعیف کند، تأکید کرد‌: من این کار را شروع کردم و یک کمیته ویژه تشکیل دادم تا آمارهای اشتغال را به دقت بررسی کنند.

صابری اذعان داشت: آنچه که در این استان به نام ایجاد اشتغال اعلام می‌‌شود، ایجاد فرصت‌های شغلی است؛ نه ایجاد اشتغال.

*ایجاد شغل با ایجاد فرصت شغلی متفاوت است

وی با تشریح تفاوت میان ایجاد فرصت شغلی و ایجاد اشتغال گفت: گاهی یک بنای گچ‌کار در یک ساختمان کارش تمام می‌شود و در ساختمان دیگری مشغول می‌شود که این آمارها دو شغل محسوب می‌شوند، اما در واقع یک شغل و دو فرصت شغلی است؛ یعنی اینکه در آمار باید یک شغل لحاظ شود.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از اول نیز به مدیران مرتبط با حوزه اشتغال گفته‌ام که نگویید این قدر شغل ایجاد شده؛ بلکه باید گفت فرصت شغلی ایجاد شده است.

صابری آمار حدود 16 هزار شغل را بسیار زیاد دانست و اذعان داشت: این آماری که در حوزه اشتغال اعلام می‌شود، تعداد فرصت‌های شغلی است که ایجاد شده است.

به گزارش فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد این اظهارات را در پاسخ به انتقاد رئیس اتاق بازرگانی از واقعی نبودن آمارهای ایجاد اشتغال در این استان، مطرح کرد.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول