اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده شرکت هواپیمایی ترکیش

راه‌های جذب گردشگر از ترکیه به همدان بررسی شد

خبرگزاری فارس: در نشست مشترک انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری و هواپیمایی همدان و نماینده شرکت هواپیمایی ترکیش در غرب کشور راه‌های جذب و ورود گردشگر ترکیه‌ای به همدان بررسی شد.

راه‌های جذب گردشگر از ترکیه به همدان بررسی شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به دعوت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی همدان از نماینده شرکت هواپیمایی ترکیش ترکیه در غرب کشور که به تازگی در استان کرمانشاه دفتر منطقه غرب را راه‌اندازی کردند، نشست مشترک در مورد راه‌های جذب و افزایش مسافر، توریست و گردشگر خارجی به خصوص کشور ترکیه بررسی و در این‌باره تبادل نظر شد.

در این نشست که در محل رستوران داریوش دهکده تفریحی توریستی گنجنامه همدان برگزار شد، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مدیران فنی و صاحب آژانس‌های مسافرتی سطح استان همدان، شفق کوچک چولاک مدیر دفتر هواپیمایی ترکیش در غرب کشور و علی احتشام رئیس ایستگاه این‌ایرلاین حضور داشتند و در مورد مسائل مختلف توسعه گردشگری بحث و تبادل نظر کردند.

مدیر دفتر هواپیمایی ترکیش در غرب کشور در این نشست ضمن ابراز خرسندی در برقراری پرواز مستقیم کرمانشاه - استامبول اظهار داشت: شرکت هواپیمایی ترکیش در حال حاضر در شش کلان‌شهر اصفهان، تبریز، تهران، مشهد، شیراز و کرمانشاه دفتر مدیریت ایجاد کرده و این موضوع باعث شده تا تعداد مسافران ایرانی به ترکیه و بالعکس از افزایش چشمگیری برخوردار باشد و پرواز مستقیم کرمانشاه - استامبول نیز برقرار شده است.

شفق کوچک چولاک در ادامه با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: وجود مشترکات فرهنگی در بین مردم و ملت همسایه ترکیه و ایران باعث شده تا توریست و گردشگران هر دو کشور علاقه‌مند باشند از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی یکدیگر دیدن کنند و این موضوع باعث رونق صنعت گردشگری ایران و ترکیه خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر بلیت رفت و برگشت کرمانشاه به استامبول زیر 600 هزار تومان است که در مقایسه با نوع پرواز و خدمات با شرکت‌های دیگر هوایی رقم قابل توجهی بوده که این موضوع باعث شده تا تعداد خوب و غیرقابل پیش‌بینی در این مسیر پروازی بین این دو شهر تردد کنند.

مدیر دفتر هواپیمایی ترکیش در غرب کشور در ادامه با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت برای افزایش تعداد پروازها از غرب ایران به استامبول و یا شهرهای دیگر کشور ترکیه یادآور شد: در حال حاضر مسیر کرمانشاه - استامبول در روزهای پنج‌شنبه و شنبه دو پرواز فعال و بدون وقفه در برنامه پروازی فرودگاه کرمانشاه گنجانده شده است که در سال آینده این تعداد قطعاَ افزایش خواهد داشت.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان همدان توانایی و قابلیت این را دارد که مسافران و گردشگران داخلی و خارجی حداقل دو شب در شهرهای مختلف استان اسکان داشته باشند و باعث خواهد شد تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد افزایش مسافران و گردشگران بیشتر در همدان شویم.

علیرضا ایزدی در ادامه با اشاره به تمایل مجموعه گردشگری همدان برای شناسایی بیشتر جاذبه‌های گردشگری به مدیران و تورگردانان کشور ترکیه یادآور شد: این نشست و تبادل نظر بهانه خوبی است تا از شرکت ترکیش به عنوان متولی و محوری بخش گردشگری کشور ترکیه دعوت کنیم تا مدیران و تورگردانان این کشور به همدان بیایند و از نزدیک با جاذبه‌های متنوع گردشگری استان همدان آشنا شوند.

وی ابراز داشت: در صنعت گردشگری بهترین روش تبلیغات و اطلاع رسانی، تبلیغات چهره به چهره است و ورود و برگزاری تور اینفو برای دست‌اندرکاران این صنعت کشور ترکیه یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی همدان و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان همدان نیز در ادامه این نشست گفت: تمام آژانس‌‌های مسافرتی سطح استان آمادگی دارند تا از نقاط مختلف کشور و همچنین از کشورهای مختلف دنیا مسافر و گردشگر ورودی را در همدان پذیرش و خدمات گردشگری را از بدو ورود به کشور یا مبادی ورودی استان ارائه دهند.

علیرضا الپناه سلطانیان ابراز کرد: با نظر همه مدیران آژانس‌های مسافرتی در استان پکیچ‌های مختلف و متنوعی را آماده و تدوین کرده است که با نظر مساعد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به دنبال برگزاری تورهای اینفو برای دست‌اندرکاران و کارشناسان این صنعت کشورهای مختلف در همدان هستیم.

انتهای پیام/89020/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول