اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری خراسان‌ رضوی:

مشهد ارزان‌ترین هزینه سفر را در کشور دارد

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری خراسان‌رضوی گفت: با توجه به بسته‌های سفری که در سال جاری برای زائران در نظر گرفته شده مشهد ارزان‌ترین هزینه سفر در کشور را دارد.

مشهد ارزان‌ترین هزینه سفر را در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد موسوی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی ستاد تسهیلات زائران خراسان‌ رضوی در سالن اجتماعات هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: معاونت اسکان و پذیرایی ستاد تسهیلات خراسان‌رضوی آمادگی لازم را برای پذیرایی از زائران و اسکان آنها در ایام سال جدید دارد و تمهیدات مناسبی در راستای اجرای وظایف این معاونت دارد.

وی ادامه داد: براساس آمار پذیرایی از زائران مشهد ظرفیت دارد از 185 هزار نفر را روزانه پذیرایی و اسکان دهد که شامل مدارس، حسینه‌ها و بقاع متبرکه می‌شود همچنین به صورت کامل ظرفیت پذیرایی از 500 هزار نفر را روزانه به طور کامل در هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها دارد.

موسوی در ادامه گفت: بسته‌های سفر بسیاری برای تمام اقشار جامعه در مشهد در نظر گرفته شده است که می‌توان به اسکان کمپ طرق،‌ سالن‌های ورزشی و مدارس اشاره کرد.

معاون گردشگری خراسان‌رضوی عنوان کرد: کانکس‌هایی در کمپ طرق برای زائران در نظر گرفته شده است که تنها با پرداخت 12 هزار و 500 تومان یک خانواده پنج نفری را اسکان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: تمامی تمهیدات لازم در کمپ‌های زائران از جمله حمام، تلفن و سایر خدمات مورد نیاز برای زائران در نظر گرفته شده همچنین برای ایجاد نشاط و شادی در ایام نوروز اقدامات بسیاری برای برنامه‌های جنبی و خاص این ایام نیز انجام شده است.

موسوی در ادامه عنوان کرد: در سال جاری هیچ‌گونه افزایش نرخی در واحدهای اقامتی در مشهد صورت نگرفته است همچنین مشهد با کمترین نرخ اقامتی در کشور در حال خدمات‌رسانی به زائران است.

معاون گردشگری خراسان‌رضوی اظهار کرد: مشهد بالاترین میزان هتل را با ظرفیت 81 هزار و 370 تخت در کشور دارد و جایگاه ویژه‌ای در این زمینه در ایران دارا است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ارز دو ظرفیت بسیار مطلوب را در حوزه گردشگری در کشور به وجود آورد که یکی افزایش و توسعه گردشگری داخلی است و دیگری توسعه و رشد حضور گردشگری خارجی در کشور است که می‌تواند سبب ارزآوری و شکوفایی اقتصادی برای کشور شود.

موسوی ادامه داد: با توجه به مصادف شدن ایام دهه فاطمیه با ایام نوروز بیشتر مسافران داخلی و خارجی به مشهد سفر می‌کنند که امیدواریم در این راستا بتوانیم افزایش و رشد خوبی را برای مشهد شاهد باشیم.

معاون گردشگری خراسان‌رضوی بیان کرد: در مشهد به سبب اینکه تمامی زائران و مجاوران در یک مکان خاص تجمع می‌کنند بار ترافیکی سنگینی در محدوده مرکزی شهر به وجود می‌آید که امیدواریم با توجه به ‌نتیجه کارشناسی مسئولان مبنی بر اجرای طرح زوج و فرد در مرکز شهر در سال جاری از مشکلات ترافیکی مشهد کاسته شود.

انتهای پیام/70018/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول