اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد

توسعه اقتصاد مرزنشینی، مهم‌ترین رکن پیشگیری از قاچاق

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر توسعه اقتصاد مرزنشینی به عنوان مهم‌ترین رکن پیشگیری از قاچاق تأکید کرد.

توسعه اقتصاد مرزنشینی، مهم‌ترین رکن پیشگیری از قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس، روند اجرای برنامه‌های توسعه اقتصاد مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ریاست فداحسین مالکی مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سیستان و بلوچستان به صورت مشترک با حضور فرمانداران شهرهای استان به عنوان رؤسای کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان‌ها در شهرستان زابل به ریاست فداحسین مالکی و با حضور نمایندگان مجلس و رؤسای دستگاه‌های استانی و شهرستانی برگزار شد.

فداحسین مالکی در این جلسه بر ضرورت توجه ویژه کمیسیون استان و دستگاه‌های استانی در اجرای به موقع برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون تقویت معیشت مرزنشینان تأکید کرد و اظهار داشت: ضروری است مصوبه هیئت وزیران در زمینه اختصاص سهمیه سوخت به استان برای فروش سوخت مرزی با قیمت تعادلی با صدور کارت هوشمند و ایجاد جایگاه‌ مرزی فروش سوخت به صورت ثابت و سیار در اسرع وقت اجرایی شود.

وی ادامه داد: فروش مرزی سوخت در شهرستان‌های هیرمند در شمال استان و سراوان در جنوب استان باید با فوریت اجرا تا به تدریج در تمامی بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان انجام شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور از تسریع در روند اجرای طرح واردات دام زنده با هدف پرواربندی و تهیه دام مولد در استان به منظور کمک به روند اشتغالزایی و معیشت مرزنشینان خبر داد و افزود: این طرح به منظور کمک به معیشت مرزنشینان استان اجرایی می‌شود.

مالکی گفت: اجرای طرح واردات کالا به میزان دو میلیون تومان در ماه توسط هر خانوار که از مصوبات هیئت وزیران است، برای ایجاد بسترهای فقرزدایی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر منطقه باید توسط دستگاه‌های مسئول در استان به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: ساماندهی و روان‌سازی ترانزیت کالا از پایانه مرزی میلک امری لازم و ضروری برای بهر‌ه‌گیری از مزایای ترانزیت در شرایط تحریم است و مسئولان در اسرع وقت نسبت به افزایش ظرفیت‌های مناسب در این پایانه اقدام کنند.

وی بیان داشت: ستاد مرکزی هیئتی متخصص و متشکل از نمایندگان تمامی دستگاه‌های مربوطه را برای بررسی و آسیب‌شناسی وضعیت فعلی پایانه و رفع موانع موجود به منطقه اعزام می‌کند لذا باید ظرفیت تردد خودروهای ترانزیتی در این پایانه مرزی به میزان پایانه دوغارون افزایش یابد.

انتهای پیام/75002/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول