اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 22

زرگرانی: نمادهای نوروزی در میادین گرگان نصب می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان از نصب نمادها و المان‎های نوروزی در میادین و معابر سطح شهر خبر داد.

زرگرانی: نمادهای نوروزی در میادین گرگان نصب می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مختار زرگرانی بعدازظهر امروز در جمع کارشناسان شهرداری گرگان اظهار داشت: به منظور زیباسازی و ایجاد نشاط در شهر در 25 نقطه، نمادها و المان‎های نوروزی نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: منظور از محیط زیبا، با نشاط و هماهنگ، مهیا کردن بستری برای آرامش بصری، روانی و روحی شهروندان است که با علم به این موضوع بررسی طرح‌هایی که بتواند این مهم را محقق بخشد از چندی قبل در دستورکار واحد زیباسازی این معاونت قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: نهایتاً با بررسی طرح‌های ارسالی شهروندان 25 طرح برگزیده شد که همشهریان گرگانی و مسافران عزیز نوروزی در بهار شاهد چهره زیباتری از گرگان خواهند بود.

زرگرانی اذعان داشت: نورپردازی و چراغانی میادین و معابر، زیباسازی پل‎های هوایی، طرح‎های نمادین هفت‌سین، شادمانه‌های نوروزی و نقاشی‌های دیواری از جمله اقداماتی است که علاوه بر رنگ‎آمیزی جداول، بلوارها و میادین سطح شهر در استقبال از بهار انجام می‎شود.

وی اظهار امیدواری کرد که اجرای این طرح‎ها و برنامه‎های زیباسازی بتواند در آرامش جان و روح شهروندان که از مهم‌ترین سازوکارهای برنامه‎های زیباسازی است، تأثیرگذار باشد.

احداث یک پارک برای هر محله در چشم‎انداز گرگان 1404

وی با اشاره به نقش فضای سبز در شادابی جامعه ابراز داشت: بدون شک نقش فضای سبز در فرح‎بخشی، آرامش و تولید اکسیژن در شهرها غیرقابل انکار بوده و شهرداری گرگان در چشم‎انداز گرگان 1404 برای هر محله احداث یک پارک و همچنین برای سطح شهر تعدادی پارک بزرگ و موضوعی را پیش‎بینی کرده که تحقق «واژه فرح بخش» را برای گرگـان را به ارمغان می‎آورد.

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان عنوان کرد: تکمیل فاز یک پارک ملت و احداث زمین بازی کودکان، احداث فاز دو پارک ملت در ضلع شرق فاز یک، احداث پارک بانوان در تپه‌های انتهایی خیابان امام رضا(ع)  (در حال انجام)، احداث پارک ماهیگیری به منظور تنوع در تفریح و اوقات فراغت شهروندان، نخستین پارک ماهیگیری در کوی امام حسین(ع) در حال احداث؛ وجود چاه آب و مساحت قابل قبول امکان احداث پارک مذکور را فراهم کرده است، احداث پارک قلعه خندان، فاز دو پارک خطی خیابان دانشگاه آزاد اسلامی در ضلع جنوب فاز یک، پارک خطی بلوار استرآباد، بعد از ترمینال ابتدای بلوار به سمت آق‌قلا، پارک فردوس واقع در کوی فردوسی، پارک قابوس در خیابان جرجان 1/4 جنب سی‎ان‎جی جرجان و سالن فرهنگی ورزشی جدید الاحداث، پارک گل‎ها واقع در کوی گل‎ها در حاشیه شرقی رودخانه، پارک جامی واقع ضلع غرب ابتدای خیابان جامی، پارک حافظ واقع در انتهای کوی حافظ، پارک ترافیک در کوی مولوی (320 دستگاه)، بام هزارپیچ با سکوهای متعدد برای استفاده عمومی، فضای سبز خطی بزرگراه شهید کلانتری (کمربندی) از اقدامات انجام شده شهرداری در این خصوص است.

زرگرانی ادامه داد: تهیه و نصب وسایل ورزشی در پارک‎ها، بازسازی و نوسازی پارک‎ها از دیگر اقدامات شهرداری در این خصوص است.

تمامی پارک‎های احداث‎شده قبلی نوسازی و بهسازی شده است

وی تصریح کرد: تقریباً تمامی پارک‎های احداث‎شده قبلی نوسازی و بهسازی شده؛ به گونه‎ای که وسایل بازی کودکان و همچنین کفپوش ایمن جایگزین شرایط غیراستاندارد گذشته شده، همچنین تهیه و تأمین وسایل و امکانات ورزشی مثل میزهای پینگ‎پنگ و در تعدادی از پارک‎ها و وسایل بدنسازی پارکی که باعث رشد چشمگیر استقبال مردم در استفاده از پارک‎های محلی و عمومی شده است و تا پایان شش ماهه اول سال 91 ایمن‎سازی وسایل بازی کودکان و بهسازی تمام پارک‎ها به اتمام رسید.

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان به تشریح فعالیت‎های انجام شده در حوزه خدمات شهری پرداخت و اظهار داشت: یکی از فعالیت‎های مهم که به طور روزمره در دید و قضاوت مردم هر شهر است، مجموعه فعالیت‎های خدمات شهری شهرداری است که در این دوره شاهد تحولات قابل توجهی بوده‎ایم.

زرگرانی اضافه کرد: طرح بزرگ مکانیزه کردن فعالیت‎های خدمات شهری شامل جمع‎آوری و حمل زباله، جدول شوی‎ها، جاروها و مخزن شوی‎های مکانیزه، واترجت‎ها و ... واگذاری تدریجی فعالیت‎های خدمات شهری به بخش خصوصی که تاکنون حدود 70 درصد واگذار شده و بالا بردن کیفیت فعالیت‎ها و بهبود مستمر وضعیت هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

وی افزود: طرح بزرگ مکانیزه کردن فعالیت‎های خدمات شهری نیز با هدف ارتقای بهداشت عمومی، نظافت، زیبایی و دور کردن زباله از دسترس حیوانات موذی و بالا بردن سرعت کار و کاهش نیروی انسانی آغاز شد.

خرید 18 دستگاه خودروی جدید حمل زباله در شهرداری گرگان

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: در این راستا مکانیزه کردن جمع‎آوری زباله با خرید 18 دستگاه خودروی جدید حمل زباله و بیش از سه هزار مخزن جدید و زیرمخزنی، خرید هفت دستگاه خودروی جدید شامل جارو و جدول‎شوی و مخزن‎شوی مکانیزه، ساخت و بهره‎برداری از خودروهای جدید واترجت و آبپاشی برای نظافت و پاکیزگی و خرید خودروی برف‎روب و نمک‎پاش انجام شد.

زرگرانی، تغییر و احداث مکان جدید و بهداشتی سکوی زباله (دپوی موقت) و احداث سکوی جدید و امکانات بهداشتی مورد نیاز برای جابجایی زباله و همچنین احداث سرویس‎های بهداشتی در محورهای بلوار ناهارخوران (قبل از پاسگاه)، پارک قابوسیه، ضلع شرق بلوار ناهارخوران، بلوار ناهارخوران(جنب نمازخانه)، بلوار ناهارخوران(ضلع شرق) و جنب پارکینگ طبقاتی نعلبندان را نیز از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری در حوزه خدمات شهری عنوان کرد.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول