اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 19

عباسی:‌ گلستان سرزمین آبشاران، آماده پذیرایی مسافران نوروزی است + تصاویر

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان گلستان گفت: گلستان که به استان آبشاران شهرت یافته، آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

عباسی:‌ گلستان سرزمین آبشاران، آماده پذیرایی مسافران نوروزی است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: خان‎ببین و علی‎آبادکتول با آبشاران معروف و زیبای شیرآباد و کبودوال و نوار پهن جنگلی آزادشهر مجموعه زیبا در دل جنگل‎های منطقه است و نظیر آن را در کمتر نقاط ایران می‎توان یافت و این همه زیبایی بهترین هدیه زمین به عاشقان طبیعت است که پذیرای مسافران در تمام فصول سال می‎باشد.

وی تصریح کرد: بافت قدیم گرگان در مرکز استان گلستان که از زیباترین مکان گردشگری استان است شهرت خود را وامدار لطف خداوند متعال است و قدمت تاریخی دارد و بناهای تاریخی نظیر امامزاده نور، مسجد جامع، امامزاده عبدالله، مدرسه عمادیه خانه‎های قدیمی قله‎ها و تپه‎های باستانی و ده‎ها اثر تاریخی و فرهنگی دیگر در شهر گرگان می‎درخشند، این منطقه زیبا و سرشار از مناطق طبیعی گردشگران و طبیعت دوستان را به میهمانی زیبایی خود فرا می‎خواند. 

آبشار کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول

آبشار کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول

مسیر آبشار کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول

مسیر آبشار کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول

مسیر آبشار کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول

عباسی همچنین به میل آجری گنبدقابوس با قدمت یک‎هزار ساله بلندترین میل آجری جهان اشاره کرد که در ردیف یکی از شاهکارهای دنیاست و به عنوان پانزدهمین اثر کشور و نخستین اثر در شمال کشور در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان گلستان ثبت جهانی گنبدقابوس را به عنوان افتخار استان و یکی از قابلیت‎های مهم این استان در جذب گردشگر خارجی برشمرد.

این مسئول افزود: امامزاده یحیی‎بن‎زید(ع)، آثار به جای مانده از شهر تاریخی باستانی گرگان، تپه‎ها و قله‎های اطراف گنبدکاووس و گل رامیان از آثار و پدیده‎های جذاب و دیدنی هستند که هر یک از آنها برای گردشگران خالی از لطف نیست.

وی همچنین به فعالیت موزه‎های این استان اشاره داشت و تصریح کرد: کاخ موزه گرگان، موزه شهر گرگان، موزه صنایع‎دستی (امیرلطیفی) گرگان، موزه مردم‎شناسی علی‎آبادکتول، موزه حیات‎وحش علی‎آبادکتول، موزه صنایع‎دستی مینودشت و موزه گمیشان که همگی هنر و فرهنگ مردم این سرزمین و تاریخ کهن این دیار را معرفی می‎کنند، قابل بازدید برای گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به کاوش‎های تپه تاریخی بازگیر مینودشت و کشف 500 قلم شی تاریخی در این کاوش، یادآور شد: نخستین موزه باز باستان‎شناسی این استان در تپه بازگیر مینودشت ایجاد شده و این تپه تاریخی فرصتی نو در جاذبه گردشگری این استان ایجاد کرده و راه‎اندازی موزه باز در این تپه تاریخی می‎تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری جاذب گردشگران داخلی و خارجی به استان گلستان باشد.

این مسئول همچنین به پارک ملی گلستان اشاره کرد که با مساحتی بالغ بر 90 هزار هکتار به عنوان پارک منحصر به فرد در خاورمیانه است.

در این پارک بیش از 70 گونه جانور پستاندار 15 گونه پرنده و یک‎هزار و 100 گونه گیاهی با ارزش شناسایی شده است. همچنین این پارک از نظر تنوع گیاهی و جانوری در مکان ششم دنیا قرار دارد و همه ساله میلیون‎ها مسافر از این پارک دیدن می‎کنند.

عباسی به فراهم‎سازی شرایط و امکانات رفاهی و تفریحی در کنار این همه جاذبه دیدنی و تاریخی اشاره کرد و متذکر شد: استان گلستان با آنچه گفته شد و با فراهم آوردن خدمات رفاهی و تفریحی در تفرجگاه‎ها و راه‎های استان پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است، تا ضمن معرفی و تبلیغ جاذبه‎های فراوان طبیعی و تاریخی بتواند خاطره خوشی را برای میهمانان فراهم آورد.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول