اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق گیلان خبر داد

کشف هزار تخلف بنگاه‌های اقتصادی گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از کشف بالغ بر هزار و 100 مورد تخلف در بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد.

کشف هزار تخلف بنگاه‌های اقتصادی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا حسینیان ظهر امروز در جلسه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: از زمان آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز از اول اسفندماه جاری تاکنون بالغ بر 17 هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان به ‌ویژه واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات پرمصرف این ایام نظیر مواد غذایی و پروتئینی، میوه، پوشاک و کیف و کفش صورت گرفته است.

به گفته وی، در نتیجه بازرسی‌های صورت گرفته بیش از هزار و 100 مورد تخلف در واحدهای مذکور شناسایی شد و متخلفان با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این مسئول ارزش ریالی مجموع پرونده‌های متشکله مذکور را بالغ بر 16 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان تخلف کشف شده در این بین مربوط به عرضه مواد پروتئینی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ بوده و ارزش ریالی 97 پرونده تخلف متشکله در این زمینه بالغ بر 671 میلیون ریال است.

حسینیان با بیان اینکه تخلفات واحدهای عرضه آجیل و خشکبار به لحاظ ارزش ریالی در مرحله بعدی قرار دارند، خاطرنشان کرد: مجموعاً پرونده‌های تخلفی بالغ بر 99 میلیون ریال برای واحدهای مذکور تشکیل شده است.

به گفته وی، واحدهای عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش نیز با تشکیل پرونده تخلف به ارزش مجموعاً بیش از 17 میلیون ریال از جمله واحدهایی بودند که بیشترین تخلفات را داشته‌اند.

سرپرست اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یادآور شد: در مدت مذکور 148 مورد گشت مشترک بازرسی با اداره‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت، دامپزشکی و ... در استان برگزار شده است.

به گفته وی، امسال از بین 17 هزار مورد بازرسی انجام شده از زمان آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز، بیش از 9 هزار مورد آن توسط بازرسان مجامع امور صنفی و بقیه توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول