اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد

عبور 2 میلیون مسافر نوروزی از فردوس

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس با اشاره به اینکه شهرستان فردوس در مسیر عبور مسافران هفت استان جنوبی کشور قرار دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود در نوروز امسال بیش از دو میلیون مسافر از فردوس عبور کنند.

عبور 2 میلیون مسافر نوروزی از فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم ظهر امروز در سومین جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان فردوس اظهار داشت: بیش از 70 درصد بار سنگین پذیرایی از مسافران و زائران علی‌بن موسی‌الرضا(ع) که از خراسان جنوبی عبور می‌کنند بر عهده شهرستان فردوس است.

وی گفت: برای پذیرایی از مسافران نوروزی تعداد سه کمپینگ فعال در بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع)، آبگرم معدنی و میدان بسیج اسلامیه پیش‌بینی شده است.

فرماندار فردوس از افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در آبگرم معدنی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با افزایش فضاهای اسکان و امکانات موجود در آبگرم معدنی، نوروز امسال به طور روزانه ظرفیت پذیرش بیش از چهار هزار نفر را در این منطقه داریم.

رجبی‌مقدم با اشاره به اینکه شهرستان فردوس در مسیر عبور مسافران هفت استان جنوبی کشور قرار دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در نوروز امسال بیش از 2 میلیون مسافر از فردوس عبور کنند.

اسکان 300 هزار نفر مسافر نوروزی در فردوس

وی همچنین از اسکان حدود 300 هزار نفر مسافر و زائر در ایام نوروز خبر داد و یادآور شد: با توجه به موقعیت ویژه فردوس و برخورداری از آثار تاریخی و گردشگری و نیز آماده‌سازی ستادهای اسکان، در نوروز امسال حدود 300 هزار نفر در اماکن مختلف سطح شهرستان فردوس اسکان می‌یابند.

فرماندار فردوس همچنین به برپایی چهار چادر راهنمای مسافر در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: این چادرها به منظور راهنمایی مسافران و گردشگران در مبادی ورودی و خروجی شهرستان از سوی هلال احمر برپا می‌شوند.

معاون فرماندار فردوس نیز در این جلسه گفت: در سال جاری دو مجموعه موزه مردم‌شناسی و حمام خیروز برای بازدید مسافران آماده و از سبک تاریخی ویژه‌ای برخوردار است.

محمدعلی جوان برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز برگزاری سومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی در روستای گستج را از جمله برنامه‌های شهرستان فردوس در ایام نوروز امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/69007/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول