اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برپایی نمایشگاه‌های نوروزی

صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گردشگران نوروزی را با دست پر راهی می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با آغاز سال جدید، نمایشگاه‌های عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات استان، در نقاط مختلف استان برگزار می‌شوند.

صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گردشگران نوروزی را با دست پر راهی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده گردشگران نوروزی از این نمایشگاه‌ها در سال‌های گذشته، در نوروز 1392 شهرهای مختلف استان میزبان علاقمندان به آثار هنری و صنایع دستی و سوغات آذربایجان‌شرقی است.

محمدی تصریح کرد: بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی نوروزی در اغلب شهرستان‌های استان همچون تبریز، مراغه، شبستر، بناب، جلفا و کلیبر و مرند برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی همچون محوطه مسجد کبود تبریز، موزه زنده سفال تبریز، مقبره شیخ محمود شبستری،رصدخانه مراغه و  ورودی شهرستان‌های استان و پارک‌های مسافر میزبان نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات است.

محمدی با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی با بهره‌مندی از تجربه موفق سال‌های گذشته به شکلی منسجم تر برپا می‌شوند، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها فرصتی برای عرضه نمونه‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان برای دید و انتخاب گردشگران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین اجرای زنده مراحل ساخت آثار هنری در برخی غرفه‌ها را عاملی برای افزایش جذابیت‌های این نمایشگاه‌های نوروزی برای گردشگران نوروزی عنوان کرد.

محمدی تصریح کرد: بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های صنایع دستی آذربایجان‌شرقی، با هنرهایی از جمله منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه گری سنتی و دستی، سفال و سفالگری، سبد بافی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیورآلات، نقره کاری، چرم و کفش آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: قالی‌های هنری، گلیم و ورنی بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان دوزی و لباس‌های محلی آذربایجان به همراه سوغاتی‌های متنوع خوراکی و خوش طعم دیگر آثاری هستند که گردشگران می‌توانند آنها را به عنوان تحفه سفر خود از آذربایجان شرقی تهیه کنند.

محمدی یادآور شد: این نمایشگاه ها از 28 اسفند ماه  آغاز به کار کرده و تا پایان تعطیلات نوروزی آماده پذیرایی از گردشگران بهاری آذربایجان‌شرقی است.

انتهای پیام/60002/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول