اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال شهرستان همدان خبر داد

کاهش 4 درصدی موالید در روستاهای همدان

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال شهرستان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون، میزان موالید در روستاهای همدان چهار درصد کاهش و در شهرها شش درصد افزایش یافته است.

کاهش 4 درصدی موالید در روستاهای همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی زمانی ظهر امروز در کمیسیون هماهنگی ثبت وقایع حیاتی با اشاره به ثبت چهارگانه وقایع حیاتی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 7 هزار و 614 مرد ازدواج و یک هزار و 225 طلاق در شهرستان همدان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه روزانه 9 هزار و 637 مورد ولادت و 11 مورد فوت در همدان به ثبت می‌رسد، افزود: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 722 مورد فوت در همدان به ثبت رسیده است.

رئیس ثبت احوال شهرستان همدان خاطر نشان کرد: از 9 هزار و 637 مورد ولادت، 8 هزار 381 مورد شهری و یک هزار و 256 مورد روستایی است.

وی نرخ ولادت در شهرستان همدان را 17 نفر در یک هزار دانست و افزود: امسال در همدان 200 پسر بیشتر از نوزادان دختر در همدان متولد شده‌اند.

زمانی با بیان اینکه میزان موالید در روستاها چهار درصد کاهش و در شهرها شش درصد افزایش یافته است، ابراز داشت: از ابتدای سال آینده ترتیبی اتخاذ شود تا گواهی ولادت دستی صادر نشود چرا که زیرساخت آن در همه بیمارستان‌ها موجود است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 3 هزار و 722 نفر از ابتدای سال در همدان فوت کرده‌اند، اظهار کرد: 59 درصد فوتی‌ها مردها و 41 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس ثبت احوال شهرستان همدان نرخ فوت در هر یک هزار نفر را شش نفر دانست و گفت: 3 هزار و 123 نفر فوتی‌ها را شهری و 599 نفر از فوتی‌ها را روستاییان شامل شدند.

وی با اشاره به آمار خودکشی مبنی بر اینکه 43 مورد در همدان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: 35 نفر مرد و هشت زن در شهرستان همدان خودکشی کرده‌اند.

زمانی از کاهش ازدواج در همدان نسبت به سال قبل خبر داد و بیان داشت: از هر پنج ازدواج شهری یک طلاق و از هر 9 ازدواج روستایی یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

وی میانگین طلاق در همدان را نسبت به شهرستان‌ها و کشور بالا دانست و گفت: بیشترین طلاق‌ها با اختلاف سنی زوجین صورت گرفته و طلاق‌های مردان و زنان بیشتر در دوره سنی 25 تا 29 سال شکل گرفته است.

رئیس ثبت احوال شهرستان همدان با بیان اینکه بیشترین ازدواج‌ها در همدان با اختلاف سنی صفر رخ داده است، افزود: بیشترین زوج‌های مذکر همدان در سن 25 تا 29 سال و زوج‌های مؤنث در سن 20 تا 24 سال ازدواج کرده‌اند.

به گفته وی، بیشترین طلاق‌های زوجین همدان در سال نخست ازدواج رخ داده که این امر نشان‌دهنده آن است که جوانان در ازدواج نیازمند به کارگیری آگاهی هستند.

زمانی در پایان به بیشترین نام‌های استفاده شده برای نوزادان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امیر علی، محمدطه و امیرحسین بیشترین آمار پسران و فاطمه، زهرا و نازنین‌زهرا بیشترین نام‌های دخترانه را در بر دارد.

انتهای پیام/89003/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول