اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد

ضرورت انجام کار کارشناسی در زمینه حمل و نقل عمومی در همدان

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر همدان بر ضرورت انجام کار کارشناسی در زمینه حمل و نقل عمومی در همدان تأکید کرد.

ضرورت انجام کار کارشناسی در زمینه حمل و نقل عمومی در همدان

محمدرضا الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این‌که در این دو تقاطع کار مطالعاتی انجام شده است، افزود: با ساماندهی ترافیک ایجاد شده در میدان آرامگاه می‌توان حداکثر بهره‌برداری را به منظور رفاه حال شهروندان در این منطقه انجام داد.

نایب رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر افزایش سرعت حمل و نقل عمومی و استفاده از مسیرهای ویژه اتوبوس در سطح شهر اظهار داشت: باید خیابان‌هایی را که ظرفیت ایجاد خطوط ویژه اتوبوس را دارند شناسایی کرد تا زمان حرکت اتوبوس‌ها به حداقل زمان برسد.

وی کمبود تعداد اتوبوس حمل و نقل عمومی در همدان را یادآور شد و افزود: نبود طرح مناسب در زمینه ایستگاه‌ها و مسیر حرکت، مدت زمان انتظار مسافر را افزایش می‌دهد.

الیاسی خاطرنشان کرد: تجمع اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها مشکلات ترافیکی را در محل پارک اتوبوس‌ها ایجاد می‌کند که این موضوع کاهش رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

وی محل پارک تاکسی‌ها در مرکز شهر و سایر میادین را از دیگر معضلات ترافیکی همدان دانست و گفت: توقف نامنظم تاکسی‌ها باعث پس دادن ترافیک به میادین می‌شود.

الیاسی از شهرداری و راهنمایی و رانندگی به عنوان دو نهاد مسئول در اجرایی شدن بحث ترافیکی سطح شهر یاد کرد و افزود: آموزش شهروندی نیز از جمله اقدامات مؤثر در استفاده مردم از حمل و نقل عمومی خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: ایجاد چند پارک سوار در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار گرفته تا با متمرکز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی در این مناطق از تجمع آن‌ها در خیابان‌ها و ایجاد ترافیک جلوگیری شود.

وی با بیان این‌که تعداد تاکسی در همدان به نسبت میانگین کشوری زیاد است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر واگذاری تاکسی در همدان با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو بوده و همین تعداد تاکسی نیز باید ساماندهی شود.

الیاسی محدودیت فضا برای تردد خودروها را از عوامل ترافیک شهر همدان دانست و گفت: ترافیک شهری به هر موضوع فرهنگی و مدیریت شهری بستگی دارد که در بحث فرهنگی ،آموزش مهم‌ترین راهکار است.

وی مسائل مدیریت شهری را مربوط به حوزه‌های راهنمایی و رانندگی و شهرداری دانست و تصریح کرد: متأسفانه اولویت‌های این دو حوزه متفاوت بوده و در امر مدیریت شهر باید با مشخص کردن اولویت‌ها، هر دو گروه برای انجام آن‌ها با هم هماهنگ و بسیج شوند.

نایب رئیس شورای شهر همدان طرح ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس شهر همدان را ضروری دانست و اظهار داشت: در مدخل ورودی خیابان‌ها نباید ایستگاهی وجود داشته باشد و اجرای طرح‌ها نیازمند ضمانت اجرایی است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز گفت: لازم است مأموران انتظامی در جریمه کردن خودروهای مسافران به‌ویژه در میدان آرامگاه بوعلی نرم‌تر برخورد کنند، چراکه واکنش این برخوردها برای جذب گردشگر در ایام دیگر سال بسیار مؤثر است.

الیاسی افزود: همچنین می‌توان با همکاری آموزش و پرورش برای کاهش ترافیک از فضای پارکینگ دستگاه‌های اجرایی و حیاط مدارس برای پارک خودروهای مسافران استفاده کرد.

وی با اشاره به افزایش یک ساعته طرح ترافیک در میدان امام (ره) تصریح کرد: با توجه به افزایش سفر به مرکز شهر به منظور تأمین نیاز آخر سال و شب عید شهروندان و تردد راحت‌تر مردم در شورای ترافیک شهرستان همدان یک ساعت به اجرای این طرح اضافه شد.

نایب رئیس شورای شهر همدان با بیان این‌که مشکل ترافیکی در مرکز شهر به خاطر ساختار شهر همدان است، اظهار داشت: مهمترین راهکاری که می‌تواند به کاهش ترافیک کمک کند توسعه فضاهای خدماتی در خارج از رینگ دوم شهر است تا بسیاری از نیازهای مردم در این مناطق برطرف شود.

وی از حمایت شورا، شهرداری و کمیسیون ماده پنج در ساخت مراکز خدماتی، درمانی و ... در حاشیه شهر خبر داد و گفت: امتیازاتی برای افرادی که اقدام به احداث این مراکز داشته باشند نیز داده خواهد شد.

الیاسی در پایان همچنین از مصوب شدن طرحی با عنوان انبوه در طرح جامع ترافیک خبر داد و افزود: اجرای چگونگی این طرح در بودجه سال آینده شهرداری دیده شده است.

انتهای پیام/89017/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول