اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

تعیین تکلیف 365 درخواست تسهیلات سرمایه در گردش

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: 365 درخواست تسهیلات سرمایه در گردش با مبلغ 618 میلیارد تومان در کارگروه استانی تعیین تکلیف شده است.

تعیین تکلیف 365 درخواست تسهیلات سرمایه در گردش

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در نوزدهمین نشست ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی در شرکت ماشین‌آلات کشاورزی آروید در شهرک صنعتی منصوره کنده اظهار داشت: در هفت ماه گذشته سال‌جاری یک هزار و 48 درخواست به دبیرخانه ارسال و کارشناسی شد، 75 جلسه کارگروه تخصصی تشکیل شد که 19 جلسه با حضور استاندار مازندران بوده است، 135 واحد صنعتی در حضور استاندار طرح موضوع کرده و مشکلات خود را مطرح کردند و 718 مصوبه از یک هزار و 48 مصوبه در قالب بانک‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان داشت: سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران با برگزاری 19 جلسه و داشتن 718 مصوبه رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

هاشم‌پور با اشاره به مهم‌ترین عواملی که سبب نقدینگی در حوزه تولید می‌شود، تصریح کرد: عدم پرداخت مطالبات واحدهای صنعتی از سوی دستگاه‌های دولتی، نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه، تحریم‌ها و افزایش هزینه انرژی سبب کاهش ظرفیت کاهش تولید می‌شود.

وی تعدیل نیروی انسانی،کاهش فروش و کاهش درآمد را سه پیامد مهم کاهش ظرفیت تولید برشمرد و اذعان داشت: کاهش فروش سبب کمبود کالا در بازار، گرانی کالا، افزایش قیمت که سبب ایجاد بستری مناسب برای ورود کالا و خروج ارز می‌شود.

هاشم‌پور بیان داشت: تعدیل نیروی انسانی نیز سبب افزایش آمار بیکاری، بحران اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و کاهش درآمد نیز سبب بدهی معوقه واحدها و کاهش قدرت خرید مواد اولیه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای بزرگ باید مقدم بر واحدهای کوچک و تازه کار باشد، خاطرنشان کرد: فراهم کردن ارز مورد نیاز طرح‌ها، توجه به مشکلات انتزاعی احتمالی ایجاد شده توسط برخی واحدهای صنعتی، تمدید دفترچه کارگران همه کارخانجات، تسهیل امور سرمایه‌گذاران دارای بدهی‌های مالیاتی تا حد ممکن، افزایش اختیارات استانی درباره تقسیط بدهی‌های مالیاتی وعدم قطع گاز و برق واحدهای تولیدی به دلیل بدهی از جمله پیشنهاداتی است که می‌تواند به حوزه تولیدی کمک کند.

هاشم‌پور بیان داشت: از مجموع 365 درخواست تسهیلات سرمایه در گردش که با مبلغ 618 میلیارد تومان در کارگروه استانی تعیین تکلیف و به کارگروه مرکزی ارسال شده است 363 درخواست به مبلغ 560 میلیارد تومان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانک‌های عامل اعلام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت: 59 واحد به بانک تجارت با 98 میلیارد تومان، 45 واحد به بانک توسعه تعاون با 40 میلیارد تومان،سه واحد به بانک توسعه صادرات با 9 میلیارد تومان، 30 واحد به بانک رفاه با 45 میلیارد تومان، 103 واحد به بانک صنعت و معدن  با 202 میلیارد تومان، 55 واحد به بانک سپه با 109 میلیارد تومان و 70 واحد به بانک صادرات با 115 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول