اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

تغییر در سبک زندگی دینی عامل بسیاری از انحرافات جوامع است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نوع زندگی انسان در جامعه تأثیر فراوان داشته و تغییر سبک زندگی دینی به اشرافی عامل انحراف جوامع است.

تغییر در سبک زندگی دینی عامل بسیاری از انحرافات جوامع است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی در جمع مردم لنده در مسجد امیرالمؤمنین(ع)  با اشاره به اهمیت نماز در زندگی انسان‌ها اظهار کرد: اسلام از آغاز تا کنون برای اصلاح ظاهر و باطن انسان‌ها آمده و تک بعدی نیست.

وی افزود: آنچه از لحظه تولد ما مسلمانان تا لحظات مرگ به همراه‌مان می‌ماند همان اذان و اقامه‌ای است که در آغاز تولد و زندگی دنیوی در گوش‌مان زمزمه کرده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و  بویراحمد گفت: از آن روز که شهادتین در گوشمان زمزمه شده اسم اهل‌بیت(ع) بر  ذهن‌مان حک می‌شود تا به واسطه آنان از گمراهی و ضلالت نجات یابیم.

حجت‌الاسلام مرتضوی تصریح کرد: اگر امروز جوامع به بیراهه می‌روند، به دلیل تغییر سبک زندگی‌‌ها از دینی به اشرافی‌گری است.

وی افزود: سبک زندگی باید برگرفته از سیره نبوی باشد نه اشرافی و شاهانه .

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: نماز به مانند پائیز که درختان را از هر برگ زرد و و بیماری پاک می‌کند وجود خفته و بیمار ما را از آلودگی و معصیت می‌رهاند و به اوج می‌رساند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویر احمد در ادامه یادآور شد: اگر انسان عمر نوح داشته  ولی  مهر اهل‌بیت(ع)  را در دل نگنجانده باشد زندگی‌ای پوچ و بی ارزش داشته‌ است، چرا که ارج و قرب مسلمین به اهل بیت (ع) است.

وی افزود: اهل سنت به واسطه تفکرات غلط از اهل‌بیت(ع) دستشان بریده شد و سعادت دنیا و آخرت خود را از دست داده‌اند.

این مسئول فرهنگی در استان گفت: انسان وقتی برای میهمانی دنیوی حاضر می‌شود خود را از تمام رذایل ظاهری پاک می‌کند، برای حضور در محضر دوست واقعی خود باید شست‌وشوی واقعی انجام دهد که تنها راه آن 5 بار شست‌وشو در روز بوده که با نماز مهیا می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضوی بابیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر به سود انسان‌ها است گفت: این سنت حسنه در همه مراحل زندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سخن و کلامی از اسلام نمی‌توان یافت که به ضرر مؤمن آمده باشد، پس امر به معروف و نهی از منکر آن زمینه قلبی پاک و زلال و رسیدن به جایگاه‌واقعی مؤمنان را مهیا می‌سازد.

انتهای پیام/82013/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول