اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نرماشیر صورت می‌گیرد

احداث بزرگترین پروژه کشت هیدروپونیک خاورمیانه

خبرگزاری فارس: فرماندار نرماشیر گفت: توسط بخش خصوصی 12 هکتار گلخانه با سیستم هیدروپونیک به عنوان بزرگترین پروژه کشت هیدروپونیک خاورمیانه در شهرستان نرماشیر احداث می‌شود.

احداث بزرگترین پروژه کشت هیدروپونیک خاورمیانه

محمود سام‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: دشت اسعدیه که در حاشیه کویر نرماشیر قرار دارد به زودی با اجرای 12 هکتار گلخانه به یک قطب اقتصادی در استان کرمان تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه از طریق بخش خصوصی و با نظارت جهاد کشاورزی نرماشیر آغاز شده و تاکنون بیش از 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار نرماشیر گفت: با اجرای این پروژه محصولات کشاورزی متنوع در نرماشیر تولید و بیش از 300 نفر متخصص و نیروی خدماتی در بخش کشاورزی به کار گرفته می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی نرماشیر در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: هیدروپونیک «آب‌کشت» علم و فن کاشت گیاهان بدون خاک است و در این نوع کشت گیاه درون گلدان‌های مخصوص که با توجه به نیاز گیاه و با تراکم مشخص در واحد سطح کشت می‌شود.

عبدالرضا جزینی افزود: در این نوع کشت گلدان‌ها با توجه به نوع گیاه در ارتفاع‌های استاندارد خاص یا بر روی زمین و یا بر روی پایه‌ها قرار گرفته و کود و محلول‌های غذایی توسط قطره چکان‌های مجزا برای هر گلدان در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: با استفاده از این روش کشت و با توجه به هزینه اولیه آن که معادل سایر روش‌های بسترسازی معمول است، می‌توان راندمان تولید محصول در گلخانه را تا 30 درصد افزایش داد.

مدیر جهاد کشاورزی نرماشیر تصریح کرد: این روش قبلاً در کشورهای دیگر با موفقیت اجرا شده و برای کشت انواع میوه و سبزی و حتی گل‌های کوچک بسیار مناسب است.

جزینی‌ گفت: این پروژه با این سطح کشت، بزرگترین پروژه کشت هیدروپونیک در خاورمیانه است و در صورت اجرای کامل تحولی عظیم در بخش کشاورزی شرق استان کرمان ایجاد می‌شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی این پروژه که در مسیر توفان‌های شدید قرار دارد، شرکت مجری حفظ و عدم خسارت به گلخانه را با توفان‌هایی با سرعت 120 کیلومتر در ساعت تضمین کرده است.

انتهای پیام/80026/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول