اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری رفسنجان اعلام کرد

ثبت یک طلاق به ازای هر 14 ازدواج در رفسنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: در رفسنجان آمار طلاق بالا است به طوری که از هر 14 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.

ثبت یک طلاق به ازای هر 14 ازدواج در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان مهدی پورمحمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با اشاره به وضعیت مطلوب استان و رفسنجان در زمینه جرائم اظهار داشت: 70 درصد جرائم در 13 استان کشور اتفاق می‌افتد و استان کرمان در رتبه‌بندی جرائم رتبه 29 را دارد یعنی وضعیت مطلوب است.

وی با بیان اینکه فتنه 88 به تعبیر رهبری از دفاع مقدس هم بیشتر هزینه داشت، بیان داشت: مردم و مسئولان امتحانات سخت‌تری در پیش دارند و از این امتحانات با هوشیاری، بصیرت و پشتیبانی از ولایت فقیه سربلند بیرون می‌آیند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه از نظر دعاوی حقوقی نیز رتبه 28 را در کشور داریم، خاطر نشان کرد: بر اساس آمار شهر رفسنجان از نظر امنیت هم وضعیت مطلوبی نسبت به سایر شهرهای استان کرمان دارد.

وی افزود: وظیفه دادگستری برخورد با معلول است و فردی که از ابتدای روز برای کارش مراجعه می‌کند، سرانجام باید کارش را به اتمام برساند، لذا این کار خطیر حساسیت هم دارد که سعی شود، حقی از کسی پایمال نشود.

پورمحمدی با بیان اینکه در رفسنجان آمار طلاق بالا است به طوری که از هر 14 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود، عنوان کرد: بیشترین تعداد طلاق‌های توافقی در سن پایین صورت می‌گیرد و این برای شهری مذهبی با مردمی متدین آمار خوبی نیست.

وی گفت: عواملی چون مواد مخدر صنعتی، فاصله طبقاتی، تجمل‌گرایی، عدم آشنایی زوج‌ها به مهارت‌های زندگی و ... بسترهای طلاق را فراهم می‌کنند.

پورمحمدی بیان داشت: در بحث چک بلامحل تعداد چهار پرونده بالای یک ‌میلیارد تومان داریم، مطالبات بانک‌ها از مردم است که به دلیل عدم گرفتن وثیقه معتبر و کافی چنین معضلی به وجود آمده است.

رئیس دادگستری رفسنجان به کمبود ظرفیت زندان رفسنجان اشاره و عنوان کرد: ظرفیت این مکان 300 نفر است، اما بیش از 600 نفر در زندان به سر می‌برند که تمام نهادها باید به یاری زندان بشتابند و هر کمکی در این زمینه می‌توانند، انجام دهند.

انتهای پیام/80016/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول