اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

گفتگوهای چهره به چهره در مساجد احیا شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، بر احیای گفتگوهای چهره به چهره در مساجد تاکید کرد و گفت: باید جوانان در هیئت امنای مسجد نقش داشته باشند.

گفتگوهای چهره به چهره در مساجد احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، در مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت در کانون‌های فرهنگی هنری را موجب مباهات و مایه افتخار عنوان کرد و گفت: ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری در کنار مساجد و فعالیت در این مراکز، به دلیل حضور در مسجد و اقامه ارزش‌های معنوی و اقامه نماز مایه خیر و برکت است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مساجد را پایگاه عبادت و جایگاه سیاست خواند و یادآور شد: مسجد زادگاه انقلاب اسلامی است و برای حفظ انقلاب باید مساجد را حراست کرد و محور حرکت‌های سیاسی اجتماعی قرار داد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی افزود: دست اندرکاران فرهنگی، برنامه ریزان و مسئولان باید جایگاه مسجد را در برنامه‌های توسعه شهری و فعالیت‌های خود لحاظ کنند و نباید از این مسئله غفلت کنند، چرا که محلات و مناطقی که در آن مسجد نیست آسیب‌زا بوده و باید در همه نقاط مسجد باشد.

وی اظهار کرد: گاهی اوقات شهرک جدیدی احداث می‌شود و نهایتا دنبال جا برای ساخت مسجد می‌گردند در حالی که مکان و جایگاه ساخت مسجد را باید قبل از ایجاد و احداث شهرک‌های جدید مشخص کرد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به روایتی در خصوص برخورد پیامبر اکرم (ص) با همسایه یهودی، خاطرنشان کرد: با روی خوش و مدارا، باید جوانان را جذب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کنیم و نباید اجازه دهیم با کینه و تفرقه فضای همدلی و همکاری به خطر افتد چرا که مسجد پایگاه وحدت است و کانون و بسیج به عنوان دو بازوی مقتدر در کنار امام جماعت مسجد نقش خود را ایفا می‌کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر احیای گفتگوهای چهره به چهره در مساجد تاکید کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های پیامبر این بود که منتظر نمی‌ماند مردم به او مراجعه کنند و از وی سوال بپرسند ایشان همیشه به سراغ مردم می‌رفتند.

وی با تاکید بر مطالعه سیره پیامبر، این شیوه را درس آموز خواند و تاکید کرد: پیامبر انسان‌ها را با اخلاق جذب می‌کردند و منش ما نیز باید منش پیامبر باشد، اگر چهره به چهره و با همدلی عمل کنیم می‌توانیم نسل جوان را به مساجد جذب کرده و این پایگاه را تقویت کرده و در مقابل تهاجم فرهنگی، جوانان را ایمن سازیم.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی، یادآور شد: در استان آذربایجان شرقی با وجود 670 باب کانون فرهنگی هنری، در خصوص ایجاد کانون، کتابخانه در مساجد، مصلاها و ایجاد کانون فرهنگی هنری تخصصی، شاهد یک جهش هستیم و بعد از این نیز تعمیق بخشی به فعالیت های انجام شده  و تقویت فعالیت‌های فرهنگی در کنار توسعه این فعالیت ها باید مد نظر باشد.

مشاور وزیر با تجلیل از حضور افتخاری و پرشور جوانان در مساجد و اداره کانون های فرهنگی هنری، خاطرنشان کرد: باید جوانان نیز در هیئت امنای مساجد نقش پررنگی داشته باشند چرا که حضور نیروهای جوان و تحصیلکرده و تازه نفس در مساجد همگام با تجربه‌های روحانیان و پیشکسوتان، موجب رونق بیش از پیش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری می‌شود. 

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول