اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان خبر داد

احداث سکوهای رصد ستارگان در کلوت‌های شهداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سکوهای رصد ستارگان ویژه انجمن‌های نجوم و کارگاه‌های ستاره‌شناسی در کلوت‌های شهداد ایجاد شده است.

احداث سکوهای رصد ستارگان در کلوت‌های شهداد

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به برپایی بازارچه صنایع دستی در بنای صفه‌صفا شهر شهداد اظهار داشت: این بازارچه در قالب پنج غرفه برگزار می‌شود.

وی از عرضه محصولات، سوغات و صنایع دستی در آب انبار حاج محمدتقی خبر داد و افزود: این آب انبار به عنوان بزرگ‌ترین آب انبار استان هر ساله پذیرای جمع زیادی از مسافران است.

شمس‌الدینی با اشاره به آمادگی 34 کمپ کویری برای میزبانی از مسافران بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد گردشگران این منطقه، هشت چشمه سرویس بهداشتی، چایخانه سنتی، سوپر مارکت، نمازخانه و ... در محل کمپ‌های کویری فراهم شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی به صورت شبانه‌روزی در این منطقه حضور دارند، افزود: سکوهای رصد ستارگان ویژه انجمن‌های نجوم و کارگاه‌های ستاره‌شناسی ایجاد شده است.

شمس‌الدینی از برنامه‌هایی چون شترسواری و اسب‌سواری در محل کلوت‌های شهداد خبر داد و بیان کرد: در سال جدید گردشگران می‌توانند با استفاده از موتورهای کویری از جاذبه‌های طبیعی بهره کافی را ببرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافرتی که قصد راه‌اندازی تور به این منطقه را دارند باید مجوز اداره کل میراث فرهنگی را به همراه داشته باشند.

وی افزود: گردشگران و مسافرانی که قصد عزیمت به گندم‌بریان را نیز دارند باید با هماهنگی نمایندگی شهر شهداد و به همراه راهنمای محلی به این منطقه سفر کنند.

شمس‌الدینی با اشاره به اماکن تاریخی شهر شهداد گفت: آسیاب آبی، آب‌انبار، کاروانسرای شفیع‌آباد و شهر قدیم شهداد از مهم‌ترین این آثار هستند.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول