اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان قم:

33 پروژه عمرانی با اعتبار 22 میلیارد ریال در قم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: 33 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال در هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری رسید.

33 پروژه عمرانی با اعتبار 22 میلیارد ریال در قم افتتاح شد

احمد عفتان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به بهره‌برداری و افتتاح 33 پروژه عمرانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته منابع طبیعی اظهار کرد: این 33 پروژه شامل اجرای عملیات کنترل سیل گابیون بندی حوزه وزوا، پروژه اجرای عملیات کنترل سیل سنگی و ملاتی حوزه وزوا، اجرای عملیات کنترل فرسایش، اجرای عملیات کنترل سیل سنگی و ملاتی حوزه پردیسان، اجرای خط انتقال پساب پارک ثامن الائمه(ع)، احداث استخر بتنی پارک ثامن الائمه، احداث استخر ژئوممبرن پارک ثامن الائمه(ع)، اجرای درختکاری محدوده اتوبان قم - تهران و اجرای عملیات کپه‌کاری منطقه موشکیه است که با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد و 667 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

*اهدای خون در هفته منابع طبیعی

وی تصریح کرد: تعدادی از کارکنان این اداره کل با حضور در سازمان انتقال خون استان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با شعار «اهدای خون، اهدای زندگی، توسعه فضای سبز، اهدای سلامتی» با هدف توسعه فضای سبز و درختکاری به عنوان یک منبع حیاتی اقدام به اهدای خون به بیماران نیازمند کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه مردم نقش مؤثر و ارزشمندی در حفاظت و حراست از منابع طبیعی دارند اضافه کرد: در حقیقت آنها یکی از بازوان قوی و همیاران افتخاری منابع طبیعی در حراست از عرصه‌های طبیعی هستند.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی نوعی ثروت با ارزش و خدادادی است که ترویج فرهنگ حفاظت و آموزش‌های لازم در زمینه صیانت از این ثروت ملی و استفاده صحیح از آن ضروری است.

*برگزاری طرح همیار طبیعت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان نقش موثری در این زمینه دارند که در این راستا منابع طبیعی به منظور ارتقای فرهنگ حفاظت با همکاری انجمن‌های مردم نهاد از وجود دانش‌آموزان بهره گرفته و در حال حاضر 700 نفر از دانش‌آموزان استان در کلاس‌های تئوری و عملی به عنوان همیار منابع طبیعی آموزش داده و تربیت ‌شدند.

عفتان همچنین استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای حفاظت از منابع طبیعی را ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده از توان دانش‌آموزان برای فراهم‌سازی بستر مناسب ترویج فرهنگ حفاظت و احیاء منابع طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی از اهدای کارت «همیار طبیعت» توسط اداره کل منابع طبیعی استان به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح خبر داد و افزود: دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان همیار طبیعت در حفظ و حراست از منابع طبیعی، کارکنان این اداره کل را همراهی کنند.

انتهای پیام/78008/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول