اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج):

شهید بالازاده با تأیید مقام معظم رهبری به جبهه رفت

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین گفت: شهید مرحمت بالازاده را که به خاطر جثه کوچک و سن کم به جبهه‌ها راه نمی دادند، در آخر با تأیید مقام معظم رهبری توانست به جبهه‌ راه پیدا کند.

شهید بالازاده با تأیید مقام معظم رهبری به جبهه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی طاهرخانی امروز در نخستین مجمع بسیج هنرمندان قزوین که در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) این استان برگزار شد، با اشاره به زندگی شهید مرحمت بالازاده گفت: این نوجوان 13 ساله ساکن اردبیل از جثه کوچکی برخوردار بود که برای رفتن به جبهه تلاش بسیاری می‌کرد، ولی مسئولان اعزام نیرو به جنگ تحمیلی به دلیل سن و اندام کوچک او با رفتنش مخالفت کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: به ذهن شهید بالازاده رسید که برای کسب رضایت مسئولان اعزام نیرو نزد عالی‌ترین مقام کشور رئیس‌جمهور وقت که مقام معظم رهبری بود برود تا از ایشان درخواست کرده برای دفاع از ارزش‌های اسلامی با رفتن او به جبهه موافقت کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب بعد از دیدار با شهید بالازاده به او گفت چه درخواستی از من داری که ایشان در پاسخ فرموده بودند از شما می‌خواهم که روحانیون دیگر روضه حضرت قاسم (ع) را بالای منبرها نخوانند، اذعان داشت: مقام معظم رهبری در این موقع با تعجب از او می‌پرسد، چرا دیگر روضه حضرت قاسم (ع) را بالای منبرها نخوانند شهید بالازاده به ایشان فرمودند این حضرت برای کمک به عموی بزرگوارشان شجاعانه در میدان حاضر شدند تا بتواند از دین اسلام دفاع کند.

طاهرخانی ادامه داد: شهید بالازاده به مقام معظم رهبری فرمودند اکنون که من می‌خواهم به جبهه‌ها بروم، مسئولان اعزام با رفتنم مخالفت می‌کنند که رهبر فرزانه انقلاب بعد از شنیدن سخنان ایشان او را تشویق و یادداشتی به او می‌دهد که دیگر این مسئولان با رفتن او به جبهه مخالفت نکنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ابراز داشت: شهید بالازاده بعد از شش ماه حضور در جبهه‌ها به شهادت رسید و توانست به آرزوی خود برسد.

وی با اشاره به اینکه شهید بالازاده با داشتن 13 سال سن برای رفتن به جبهه‌های جنگ چگونه بی‌تابی می‌کردند تا بتواند با ایثار و شهادتش از دین اسلام محافظت کند، بیان داشت: خاطره شهید بالازاده درس بزرگی برای جوانان امروز است که باید هنرمندان زندگی این شهید را در قالب هنر به آنان معرفی کنند.

وی ادامه داد: هنرمندان با تولید فیلم‌های مستند کوتاه و بلند سیره عملی زندگی شهدا را به جوانان معرفی کرده تا آنان راحت‌تر از شهدا الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه شهدا بزرگترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند، ابراز داشت: هنرمندان باید با استفاده از هنرشان ویژگی‌های اخلاقی و معنوی شهدای هشت سال دفاع مقدس را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به مردم معرفی کرده تا اقشار مختلف جامعه با این ویژگی‌ها بیشتر آشنا شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی سوژه‌های بسیاری برای تولید فیلم است، اظهار داشت: هنرمندان با استفاده از خلاقیت به راحتی می‌توانند از این سوژه‌ها بهترین آثار هنری خلق کنند که در تاریخ اسلام ماندگار شود.

این مسئول با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه باید از زندگی شهدای هشت سال دفاع مقدس الگوگیری کنند، اذعان داشت: هنرمندان با تولید فیلم‌های مستند می‌توانند ویژگی‌های اخلاقی و معنوی این شهیدان را با تصویر کشیدن به مردم معرفی کرده تا آنان راحت‌تر و ساده‌تر از زندگی شهدای انقلاب اسلامی الگوبرداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه هنرمندان در زمینه‌های مختلف فرهنگی نحوه زندگی شهدا را به جوانان معرفی کنند تا آنان بیشتر با سیره عملی شهدا آشنا شوند، یادآور شد: آنان با تحقق این هدف سلامت اجتماعی جامعه را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول