اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان - 43

آیت‌الله لاریجانی: طبق ‌‌دستور مقام معظم رهبری در اختلاف اخیر صبوری کردم

خبرگزاری فارس: رئیس قوه قضاییه با اشاره به اختلافات اخیر سران قوا گفت: در این مسائل طبق دستور مقام معظم رهبری صبر کردم.

آیت‌الله لاریجانی: طبق ‌‌دستور مقام معظم رهبری در اختلاف اخیر صبوری کردم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جمع علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعت شیعه و سنی استان گلستان اظهار داشت: چون رهبری دستور دادند من هم پذیرفتم در عین حال که دفاع را حق خود می‌دانستم.

وی با اشاره به اصل ولایت فقیه افزود: این اصل سابقه طولانی داشته و امام راحل نیز بر اساس همین اصل، حکومت اسلامی را بر مبنای ولایت فقیه تشکیل داد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در ارتباط با اصل دین شبهات مختلفی در جامعه مطرح می‌شود که پاسخگویی قانع‌کننده به جوانان لازم و ضروری است.

لاریجانی با بیان اینکه روحانیت دو وظیفه مهم و اساسی رساندن پیام دین و دفاع از نظام را بر عهده دارند ادامه داد: در خصوص وظیفه اول، ما در جهانی زندگی می‌کنیم که به دلیل گستردگی وسایل ارتباط جمعی چالش‌های فراوانی پیش روی دین قرار دارد. به گفته وی دشمنان دین شبهات زیادی را در ‌ارتباط‌ با اصل دین و اجزای تدین مطرح کردند که پاسخگویی به آنها نیازمند آشنایی با اقتضائات زمان و پاسخ دادن قانع‌کننده به جوانان است.

رئیس‌ قوه قضائیه تصریح کرد: آنچه را که بر حسب اقتضائات زمان برای عامل روحانی لازم است، تحصیل است تا وی بتواند به نحو شایسته از دین دفاع کند.

آیت‌الله لاریجانی با بیان اینکه پاسخ‌های قهری جوابگو نیستند تاکید کرد: پاسخ‌ها باید قانع‌کننده و با زبان روز باشند تا جوانان بتوانند به خوبی آن را درک کنند.

وی تصریح کرد: همانند علمای سلف خود که در سطوح مختلف کتاب می‌نوشتند ما هم باید با زبان امروز برای پاسخگویی به نیاز جوانان کار فرهنگی کنیم.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: مجاهدت در راه دین نیازمند کار فرهنگی است تا بتوان به نتیجه دلخواه دست پیدا کنیم.

آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: در کنار یافتن معارف و زبان روز باید متخلق به اخلاق اسلامی باشیم.

وی تاکید کرد: عالم روحانی برای تاثیرگذاری حرف‌هایش باید پایبند به عمل باشد یعنی حرف و عملش یکی باشد. اگر یک روز با خودمان خلوت کنیم و مشکلات را در ابعاد نظری و عملی شناسایی کنیم چشم‌انداز بهتر و روشنی برای بهبود اوضاع پیش روی ما قرار می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: در نظامی هستیم که ولی‌فقیه در راس آن قرار دارد‌ باید فکر کنیم که چقدر از ولی‌فقیه حمایت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: به خصوص در فتنه 88 چقدر از خودمان مایه گذاشتیم. حوزه‌های علمیه در این مورد چقدر تلاش کردند تا مردم را نسبت به فتنه آگاه کنند.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به دستگاه قضایی در جامعه وجود دارد خاطرنشان کرد: این انتقادات به‌جاست اما باید بدانیم که دیگران به خصوص حوزه علمیه چقدر در زمینه تقویت قوه قضائیه تلاش کردند.

به گفته وی حوزه علمیه درس قضا تا چه اندازه برای طلاب در حوزه‌های علمیه تدریس شد.

انتهای پیام/2307/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول