اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گلستان خبر داد

اعزام نوروزی 800 زائر گلستانی به عتبات عالیات

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت گلستان از اعزام نوروزی 800 زائر گلستانی به عتبات عالیات خبر داد.

اعزام نوروزی 800 زائر گلستانی به عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی شیخی در حاشیه همایش متمرکز زائران عتبات عالیات در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سال‌جاری 15 هزار و 336 زائر در قالب 404 اتوبوس از طریق مرز زمینی خسروی به عتبات عالیات اعزام شدند که رقم قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم تعداد زائران عتبات عالیات در سال آینده رونق پیدا کرده و این استقبال افزایش پیدا کند، چراکه قرار است قیمت‎های متعدد برای زائران تعریف کنیم؛ چنانچه این رقم در حال حاضر برای هر زائر 883 هزار و 210 تومان بوده و قرار است تا 500 هزار تومان نیز براساس ارائه خدماتی که به زائران داده می‎شود، کاهش پیدا کند.

پرواز هوایی عتبات عالیات از گلستان به دلیل کشش نداشتن کنسل شد

مدیر حج و زیارت استان گلستان بیان داشت: حج و زیارت تنها نهادی است که بدون اعتبار از بانک، پول‎های زائران را برای خودشان خرج می‎کند.

شیخی خاطرنشان کرد: در پرواز هوایی 300 دلار با نرخ مبادله‎ای به زائر داده می‎شود و چنانچه بانک ملت در مرز خسروی شعبه‎ای راه‌اندازی کند؛ دیگر حق زائر پایمال نشده و پس از اخذ مهر خروجی، ارز خود را دریافت می‎کند.

وی با بیان اینکه به دلیل کشش نداشتن جامعه، پرواز هوایی عتبات عالیات کنسل شده است، اذعان داشت: ما آنقدر بنیه نداریم که برای هر پرواز عدد درشتی به هواپیمایی بدهیم، اگر در مجموع این پروازها چهار، 10 یا 40 نفر کسری داشته باشیم، مجموعه‎ای که یک پرواز رفت و برگشت خالی می‎شود با ضررهایی همراه خواهد بود.

هزینه پرواز هوایی عتبات عالیات یک میلیون و 203 هزار تومان است

مدیر حج و زیارت گلستان متذکر شد: استان مازندران و گلستان به دلیل تعداد زائران، پرواز توأمان دارد، به گونه‎ای که مازندران سه چهارم ظرفیت و گلستان یک چهارم ظرفیت هواپیمایی را تکمیل می‎کند.

شیخی در پایان هزینه پرواز هوایی عتبات عالیات را یک میلیون و 203 هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در این سفرها زائران به راحتی ارز خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول