اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان:

920 ثواب برای زائر عتبات عالیات / سفر معنوی توفیق اجباری است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان گفت: 920 ثواب برای زائر عتبات عالیات و زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) نوشته می‎شود.

920 ثواب برای زائر عتبات عالیات / سفر معنوی توفیق اجباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمد دارویی در همایش متمرکز زائران عتبات عالیات در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: سفر به عتبات عالیات، مکه و مدینه با سفرهای دیگر فرق دارد؛ چنانچه سفرهای دیگر به اختیار انسان است، اما سفرهای معنوی به تعبیر بنده یک توفیق اجباری است.

وی ادامه داد: سفر به عتبات عالیات نه قسمت است، نه تلاش؛ بلکه زائران هر کدام‎شان گزینش و انتخاب می‎شوند و گزینش‌گران نیز خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند.

آرامش دل‌ها، رزق زیاد و عمری طولانی از برکات فراوان عتبات عالیات

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان با بیان اینکه مهمانی رفتن؛ آداب، شرایط و حتی ضوابطی دارد، متذکر شد: زائران باید آداب سفر را بیاموزند تا با کوله‌باری از اعمال شایسته بر سرزمین خویش بازگردند.

دارویی با بیان اینکه سفر به عتبات عالیات آثار و برکات فراوانی دارد، ابراز داشت: این سفر آرامش دلها را برای انسان به ارمغان می‎آورد، همچنین کسی که به زیارت پیامبر (ص) می‎رود، مانند این است که خدا را در عرش زیارت کرده و با خدا همنشین شده است و ثمره دیگر آن نیز رزق زیاد و عمری طولانی است و بدی‌ها از انسان دور می‎شود.

وی اضافه کرد: همه سعی و تلاش‎مان این است که اگر اشتباه، گناه و معصیتی از ما سر بزند آن را از خود دور کنیم که ائمه (ع) تضمین کردند که هرکسی به زیارت‎شان بشتابد از گناه و معصیت پاک خواهد شد.

زائران باید این توفیق الهی را قدر بدانند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان با تأکید بر اینکه زائران باید این توفیق الهی را قدر بدانند، ابراز داشت: زائرانی که به این سفرها می‎روند، چند دسته هستند که یک دسته از آنها واقعاً توفیق دارند و بهره‎مند می‎شوند.

دارویی با بیان اینکه زائران در این سفر دائم‎الوضو باشند، بیان داشت: زمانی که می‎خواهید در محضر امام و به دیدار دوست و محبوب خود بشتابید؛ وضو داشتن نوعی ثواب و عبادت محسوب می‎شود.

وی در پایان از زائران خواست تا در این سفر معنوی دعا، تلاوت قرآن، ذکر، استغفار را فراموش نکنند و از فرصت‎هایی که شاید کمتر برای انسان به وجود آید، به درستی استفاده کنند.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول