اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

قوای سه‌گانه پاسخگوی سستی‌های خود باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسئولان چه پاسخی نسبت به سستی‌های خود نسبت به شعار محوری امسال مقام معظم رهبری دارند، گفت: هر سه قوه بگویند که در زمینه تولید ملی چه کرده‌اند.

قوای سه‌گانه پاسخگوی سستی‌های خود باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با انتقاد از وجود بیکاری و نرسیدن به اشتغال پایدار در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری و مردم در زمینه شعار محوری سال جاری پاسخگو باشند و توضیح دهند که علاوه بر وظایف عادی و معمولی خود چه برنامه و اقدام ویژه‌ای در حمایت از تولید ملی صورت داده‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت در سال جاری آن چیزی نبود که بتوان از آن تعبیر حمایت از کار و سرمایه ایرانی و افزایش تولید ملی کرد، افزود: نقشه راه دستگاه‌های مختلف برای بالا بردن تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی چه بوده و باید به صورت شفاف و صریح برای مردم بازگو کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با انتقاد از وجود معضل بیکاری و نرسیدن به اشتغال پایدار در سال تولید ملی ابراز داشت: مسئولان باید برای مردم توضیح دهند که چه اقدام ویژه‌ای را در راستای بالا بردن سهم تولید کارخانه‌ها در سال جاری انجام داده‌اند.

خطیب جمعه شیراز خطاب به مسئولان با بیان این پرسش که برای حل مشکل سرمایه‌گذاری در امر تولید و بالا بردن درآمد ناخالص ملی چه کرده‌اید، تصریح کرد: در زمینه ورود کالاهای مصرفی که نمونه آن‌ها در ایران وجود دارد و همچنین قاچاق کالا چه اقدامی صورت گرفته است.

ایمانی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان اقتصادی به ازای هر یک‌میلیارد تومان کالای قاچاق، 100 هزار فرصت شغلی از میان برداشته می‌شود، گفت: به طور میانگین ورود کالاهای قاچاق به کشور در هر سال بیش از 15 میلیارد تومان است که میزان قابل توجهی فرصت شغلی را نابود می‌کند.

امام جمعه شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: باید به این واقعیت تلخ اعتراف کرد که در سال 91، حاشیه‌سازی‌ها، کم‌کاری‌ها، فرافکنی‌ها و اختلافات، مشکلات اقتصادی را برای مردم به وجود آورد و با کلیدی‌ترین شعار سال که تولید ملی بود، برخورد تبلیغاتی شد.

وی با اشاره به تاکید مقام عظمای ولایت به قوای سه‌گانه مبنی بر شکل‌دهی اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: این قوا باید توضیح دهند که در این زمینه چه برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده و چه اقداماتی را صورت داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه شعارهایی که هر سال از جانب مقام معظم رهبری اعلام می‌شود، تفننی و فقط سخن از سر دلسوزی نبوده است، تصریح کرد: این شعارها کارشناسی شده و به‌موقع بوده که وظیفه مسئولان است راهکارهای لازم را در این زمینه فراهم کنند.

ایمانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال 1388 دهه پیشرفت و عدالت را نامگذاری و به عنوان نقشه راه برای 10 سال کشور اعلام کرده‌اند، گفت: در شهریور ماه سال 1387 چند ماه پیش از آغاز سال 1388، شروع این دهه به هیئت دولت و رئیس جمهور اعلام شد تا با ایجاد جهشی بزرگ در راستای عدالت‌گستری و پیشرفت کشور اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از آغاز دهه پیشرفت و عدالت، معظم‌له هر سال را به یک شعار اقتصادی اختصاص دادند که این عناوین نقشه راه سالانه است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت 18 اسفند سالروز شهادت آیت‌الله ربانی شیرازی اظهار داشت: این شهید بزرگوار که از دیار شیراز برخواست، تاثیرات عظیمی را در شکل‌گیری انقلاب، حوزه علمیه قم و پس از پیروزی انقلاب داشت.

ایمانی همچنین با گرامی‌داشت 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: عزت و سربلندی این کشور مرهون خون‌های پاک شهیدان است که این بنیاد وظیفه حمایت و یاری‌رساندن به خانواده‌های معظم شهدا را دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز شیراز، با سفارش خود و دیگران به داشتن تقوای الهی ابراز داشت: هیچ‌کدام از زیبایی‌ها به اندازه تقوا نمی‌تواند موجب خیر دنیا و آخرت برای انسان باشد.

وی ادامه داد: تقوا باعث می‌شود که انسان از نعمت‌های معنوی و ظاهری بهره‌مند شود و دچار خسران‌هایی مانند فراموشی دانسته‌ها نشود.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول