اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی جزو مهم‌ترین دغدغه‌های مردم شهرضا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: وجود زیرساخت‌های بزرگ فرهنگی در شهرضا، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را به دغدغه عمومی مردم این شهر تبدیل کرده است.

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی جزو مهم‌ترین دغدغه‌های مردم شهرضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، غلام‌رضا یاوری ظهر امروز در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان شهرضا اظهار کرد: حضور چشمگیر نخبگان و مفاخر شهرضا در عرصه‌های مختلف علمی، اجرایی و فرهنگی ملی و فراملی حاکی از وجود زیرساخت‌های بزرگ فرهنگی در این دیار است.

وی ادامه داد: به طور مثال شاهد مطرح‌شدن دغدغه  ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از سوی اقشار مختلف این شهر هستیم که موضوع مهمی است که تحقق آن نیازمند هم اندیشی با متخصصان حوزه کتاب دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه به کارگیری افراد متخصص در امر کتابداری جزو مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است، بیان کرد: بر این اساس زمینه جذب شش نفر کتاب دار جدید برای فعالیت در سطح کتابخانه‌های شهرستان شهرضا مهیا شده است.

وی یادآور کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته، عمر مفید کتاب در سطح کتابخانه‌ها به پنج سال رسیده که حاکی از افزایش استفاده مردم از کتاب‌های مختلف است.

یاوری با اشاره به لزوم زیباسازی محیط کتابخانه‌های عمومی گفت: بر اساس تفاهم منعقد شده با شهرداری شهرضا در آینده نزدیک عملیات تجهیز و زیباسازی کتابخانه عسگریه شهرضا اجرایی می‌شود.

در ادامه این نشست رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا طی سخنانی با اشاره به افزایش چشمگیر اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان طی سه سال گذشته اظهار کرد: کمیته نهضت مطالعه مفید شهرضا در سال جاری حدود 90 مورد مصوبه داشته و بر این اساس تاکنون زمینه تحولات گسترده‌ای در حوزه کتاب‌خوانی ایجاد شده است.

فاطمه پورخاقان ادامه داد: احداث و راه‌اندازی کتابخانه روستای هونجان، پیگیری ساخت کتابخانه شهر منظریه، پیگیری دریافت نیم درصدی عوارض شهرداری و احداث کتابخانه روستای اسلام آباد از محل اعتبار این منبع، تعمیر و راه‌اندازی کتابخانه عسگریه با تعامل شهرداری شهرضا، جذب 6 نفر کتابدار برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی، ایجاد پایگاه مطالعه مفید در حرم امامزاده شاهرضا(ع)، پیگیری برای احداث کتابخانه در منطقه سروستان، تغییر محل کتابخانه هلال احمر و برگزاری همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار فرهنگ مکتوب از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد در سال جاری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مجمع خیران کتابخانه‌ساز به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش فضاهای کتابخانه‌ای مطرح است، تصریح کرد: بر این اساس انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر فاخر در سطح شهرستان شهرضا باشیم.

انتهای پیام/63011/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول