اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

هنر مهم‌ترین ابزار مبارزه با جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: هنرمندان با خلق آثار بدیع و زیبا می‌توانند در شکست دشمنان اسلام در جنگ نرم نقش بسزایی را ایفا کنند.

هنر مهم‌ترین ابزار مبارزه با جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عباس نظری در نخستین انجمن بسیج هنرمندان استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، با بیان اینکه هنر از مهم‌ترین ابزار مبارزه با جنگ نرم است، اظهار داشت: هنرمندان با خلق آثار بدیع و زیبا می‌توانند در شکست دشمنان اسلام در جنگ نرم نقش بسزایی را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: هنرمندان می‌توانند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری و علمی با هدف حفظ ارزش‌ها و اهداف هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آثار ماندگار و به یاد ماندنی خلق کنند که در تاریخ این انقلاب ثبت و ضبط شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه دشمنان اسلام علیه جوانان کشور از جنگ نرم استفاده می‌کنند تا بتوانند آنان را نسبت به اعتقاداتشان سست و بی‌علاقه کنند، ابراز داشت: هنر از مهم‌ترین ابزار مقابله با این جنگ است.

نظری اذعان داشت: هنرمندان بسیجی باید در مقابل ناتو فرهنگی دشمنان اسلام از هنرشان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری و علمی استفاده کنند تا بتوانند در این جنگ دشمنان را شکست دهند.

این مسئول متذکر شد: هنرمندان با هم‌فکری، تعامل و وحدت و با استفاده از هنرشان برای معرفی نظام اسلامی ایران تلاش کنند تا مسلمانان جهان را بیشتر با ارکان این نظام آشنا کنند.

هنرمندان زیبایی‌های جهان هستی را به تصویر بکشند

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه انسان در بین موجودات، بهترین خلقت‌های خداوند متعال است، اذعان داشت: پروردگار زمانی که آدم را خلق کرد به خودش آفرین گفت چراکه تمام زیبایی‌های عالم را در وجود او قرار داد.

وی با بیان اینکه خدا زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد، ابراز داشت: خداوند متعال انسان را با تمام زیبایی‌ها، هنرمندانه خلق کرد و او را به عنوان جانشین خود در زمین قرار داد تا عدالت را برپا کند.

نظری عنوان کرد: هنرمندان بسیجی باید زیبایی‌های جهان هستی را با هنر خود برای اقشار مختلف جامعه تدوین و به تصویر بکشند تا آنان را بیشتر با صفات بارز خداوند متعال آشنا کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه طبق نظریه روانشناسی عوامل مختلفی در شکل‌گیری شخصیت انسان تأثیر دارد، بیان کرد: هنر از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در شخصیت مثبت و منفی انسان است که باید در این راستا به آن توجه ویژه‌ای کرد.

این مسئول با بیان اینکه با استفاده از هنر می‌توان دین اسلام را به نحو مطلوبی تبلیغ کرد، ابراز داشت: هنرمندان باید با بکارگیری استعدادها، خلاقیت‌ها و ابتکارها این دین را به نحو مطلوبی در جامعه گسترش دهند تا مردم بیشتر با اصول مبین دین اسلام آشنا شوند.

وی متذکر شد: پیامبر اکرم (ص) در سخت‌ترین شرایط زندگیشان که دوران جاهلیت بود توانستند با استفاده از هنر منحصر به فردشان از جمله اخلاق نیکو، فرهنگ و تمدن اسلامی را در جهان ایجاد و این فرهنگ را بین مسلمانان گسترش دهند که این مطلب بیانگر استفاده مفید هنر برای معرفی دین اسلام است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز داشت: امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق بسیجی بودن واقعی را بدهد تا بتوانیم در راستای احیا و تبلیغ دین گام‌های مفیدی را برداریم.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول