اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسایل استراتژیک:

باورناپذیری مهم‌ترین آسیب‌پذیری در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسایل استراتژیک گفت: مهم‌ترین آسیب‌پذیری در زمینه جنگ نرم باورناپذیری آن است.

باورناپذیری مهم‌ترین آسیب‌پذیری در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، رضا سراج در همایش فرهنگی پژوهشی بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم که با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش و همکاری و مشارکت برخی از دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در سالن اجتماعات شهید آوینی اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جنگ نرم به معنای استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن به منظور تاثیرگذاری بر عقاید، فرهنگ، سیاست، احساسات، تمایلات، رفتار و مختصات فکری دشمن با توسل به شیوه‌هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی می‌شود، است.

وی جنگ نرم را هرگونه اقدام نرم، روانی و تبلیغات رسانه‌ای دانست که جامعه را نشانه گرفته و بدون درگیری و استفاده از زور و اجبار به انفعال و شکست وا می دارد.

کارشناس مسایل جنگ نرم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب پیرامون این مهم در سال 88 مباحث ارزشمندی را بیان کردند و در حوزه ادبیات تلاش‌های زیادی از طرف دانشمندان و متفکران در سطوح مختلف صورت گرفت، افزود: مهم‌ترین آسیب‌پذیری درباره جنگ نرم، باور نکردن آن است.

وی جنگ نرم را یک جنگ تمام عیار و نقطه مقابل جنگ سخت دانست و تصریح کرد: قدرت نرم از سه سطح راهبردی، میانی و تاکتیکی تشکیل شده است.

سراج، سطح راهبردی قدرت نرم را متاثر از فرهنگ استراتژیک کشور خواند و گفت: این امر به سطح رهبران و نخبگان یک کشور باز می‌گردد و بالاترین سطح رویارویی قدرت نرم تلقی می‌شود.

وی اذعان کرد: سطح میانی قدرت نرم بر عنصر مردمی قدرت ملی کشور تاکید دارد که از فرهنگ ملی متاثر است و هدف آن سلب اراده و انگیزه از مردم و بی‌تفاوت کردن افزایش نافرمانی‌ها و ایجاد شکاف بین دو سطح راهبردی و میانی است.

این کارشناس مسایل استراتژیک، هدف اصلی جنگ نرم در سطح تاکتیکی را سلب اراده و روحیه مقاومت در جبهه حریف دانست.

وی حوزه اجتماعی، حوزه فرهنگ و حوزه سیاسی را از حوزه‌های جنگ نرم برشمرد.

سراج، با اشاره به جنگ نرم عظیمی که دشمنان در مقابل ملت ایران و نظام اسلامی به راه انداخته‌اند، نخبگان فکری از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها را به هوشیاری و فعلیت مبتنی بر فکر و تدبر در این عرصه فرا خواند.

وی یادآور شد: دانشجویان سربازان جبهه مقابله با جنگ نرم دشمنان و جریان شیطانی قرار دارند و اساتید دانشگاه افسران این جنگ هستند.

به گزارش فارس، 190 مقاله به دبیرخانه همایش مذکور ارسال شده بود که 40 مقاله مربوط به اساتید و بقیه مربوط به دانشجویان بودند و شش مقاله به عنوان برترین‌ها انتخاب شد.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول