اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان ایام نوروز در فارس صورت می‌گیرد

بازداشت برهم‌زنندگان نظم عمومی چهارشنبه آخر سال

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی فارس از بازداشت برهم‌زنندگان نظم عمومی در چهارشنبه آخر سال تا پایان ایام نوروز در این استان خبر داد.

بازداشت برهم‌زنندگان نظم عمومی چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار سیروس سجادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افرادی که در ترافیک یا نظم عمومی اخلال ایجاد کنند و شئونات اسلامی را در شب چهارشنبه آخر سال زیر پا بگذارند بازداشت می‌شوند و اگر راکب خودرو باشند خودروی آن‌ها نیز تا پایان نوروز در توقیف باقی می‌ماند.

وی افزود: تمام ایام متعلق به خدا است و نو شدن طبیعت و ایام نوروز نیز از این منظر ایام‌الله است.

به گفته وی، در شرایطی که در سال 91 توطئه‌های دشمنان به نتیجه نرسید و سالی توام با عزت و سربلندی پشت سر گذاشته می‌شود باید سال نو را با نشاط، ایمان و احترام به حقوق عمومی آغاز کنیم.

سجادیان تصریح کرد: کاهش 41 درصدی اعمال جرائم در مورد تخلفات ترافیکی نشان داد که مردم فارس مردمی فرهنگی و با درک بالا هستند که مرز بین شادی آرام و برهم‌ زدن نظم عمومی را به خوبی رعایت می‌کنند.

کشف 15 محموله ترقه از 7 باند فروش وسایل آتش‌بازی غیرمجاز

فرمانده نیروی انتظامی فارس در این نشست از کشف 15 محموله شامل یک میلیون و 300 هزار ترقه خبر داد و گفت: در این زمینه 30 متهم دستگیر و 15 خودرو از این هفت باند کشف شد.

وی بیان کرد: برخی افراد از شرایط شب چهارشنبه‌سوری سوءاستفاده می‌کنند و با ایجاد تجمع و پرتاب ترقه و بمب دستی به سوی افراد پیاده و سواره موجبات نگرانی خانواده‌ها را فراهم می‌آورند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در ادامه اظهار داشت: اینکه برگزاری چنین سنتی تا کجا جواز شرعی دارد و از کجا غیرشرعی است بر عهده علما و فقها بوده اما از نظر نیروی انتظامی تا زمانی که جرم مشهود صورت نگیرد و افراد محرم کنار یکدیگر از روی یک آتش کنترل شده بپرند مشکلی ندارد.

وی تصریح کرد: برگزاری این مراسم در اماکن عمومی، بلوارها، پارک‌ها، ایجاد سر و صدا و انجام حرکات موزون، اختلاط محرم و نامحرم، استفاده از ادوات پرصدا و آتش‌های بزرگ، انجام حرکات آکروباتیک با اتومبیل و ... مصداق جرم است و نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم مراقب باشند که شایعاتی که در مورد در نظر گرفتن مکان‌های مجاز برای آتش‌بازی عنوان می‌شود صحت ندارد و نیروی انتظامی به هیچ‌وجه جایی را برای این امور اختصاص نداده است.

سجادیان ابراز داشت: خانواده‌ها سعی کنند در این شب فرزندان خود را کنترل کرده و در صورتی که کودکان از آنها تقاضای برگزاری مراسم شادی کردند در حیاط خانه و یا حداکثر در کوچه خودشان به گونه‌ای آرام و ایمن کنار یکدیگر جمع شوند.

تنها نگهبانان دارای شأنیت قانونی می‌توانند کوچه را مسدود کنند

فرمانده نیروی انتظامی فارس از رعایت عدالت در اعمال قوانین سخن گفت و افزود: برای نیروی انتظامی بالاشهری و پایین شهری معنا ندارد و هر کسی که خلاف و جرمی مرتکب شود باید پاسخگوی عواقب آن باشد.

به گفته وی، مسدود کردن بن‌بست‌ها و بستن زنجیر و استقرار نگهبان باید با هماهنگی مراجع قانونی انجام شود.

سجادیان بیان کرد: در صورتی که اهالی بن‌بست برای استقرار نگهبان قانونی به نیروی انتظامی مراجعه کنند در راستای اجرای طرح پلیس محله محور پس از تایید افراد می‌توانیم افشانه و باتوم نیز در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی اضافه کرد: استقرار نگهبان و بستن زنجیر در ورودی بن‌بست‌ها در صورتی که با هماهنگی مراجع قانونی انجام نشود برای نیروی انتظامی محل اعراب ندارد و  در شب چهارشنبه‌سوری گشت‌های ما تمام محل‌ها را مورد نظارت قرار می‌دهند.

انتهای پیام/2448/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول