اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان:

فراگیری انجمن خبرنگاران بیش از سایر تشکل‏های خبری است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان گفت: فراگیری انجمن خبرنگاران بیش از سایر تشکل‏های خبری فعال در این استان است.

فراگیری انجمن خبرنگاران بیش از سایر تشکل‏های خبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدتقی قدس پیش از ظهر امروز در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان سمنان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان که در راستای توسعه همکاری‏های دوجانبه برگزار شد، اظهار داشت: انجمن خبرنگاران استان سمنان با حضور شماری از فعالان عرصه رسانه در سال 1385 در این استان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: قبل از آغاز فعالیت انجمن خبرنگاران استان سمنان، تشکل‏های دیگری در استان وجود داشتند که در این حوزه فعالیت می‏کردند اما این تشکل‏ها صرفاً مختص مطبوعات بود و فعالان و خبرنگاران خبرگزاری‏ها، رسانه‏های مجازی و صدا و سیما را در برنمی‏گرفت.

رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان با بیان اینکه در این تشکل‏ها هر ساله شاهد رخ دادن مشکلاتی در مناسبت‏های مختلف بودیم، گفت: در نهایت، تصمیم بر این شد تا انجمن خبرنگاران استان سمنان با شمولی بسیار فراتر از تشکل‏های دیگر پا به عرصه وجود نهد.

قدس ادامه داد: این انجمن با حمایت‏هایی که از سوی مسئولان وقت استان سمنان به خصوص استاندار و معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان داشت، شکل گرفت و تا امروز نیز فعالیت‏های قابل قبولی را از خود نشان داده است.

وی با بیان اینکه همه گروه‏های خبری از مطبوعات و رسانه‏های چاپی گرفته تا خبرگزاری‏ها و فعالان عرصه مجازی و همچنین خبرنگاران صدا و سیما در انجمن خبرنگاران استان سمنان عضویت دارند، فعالیت‏های چند سال اخیر این انجمن را در بخش‏های مختلف مطلوب ارزیابی کرد.

 

بهره‏گیری از کمک‏های مشاور حقوقی در انجمن خبرنگاران سمنان

رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان افزود: با مشارکت اعضا، جلساتی با حضور مسئولان عالی استان سمنان برگزار شد و در آن به آسیب‏شناسی عرصه خبر و اطلاع‏رسانی و مسائل مرتبط با مطبوعات و خبرنگاران پرداخته شد.

قدس از هماهنگی با شماری از مدیران دستگاه‏های اجرایی استان سمنان، برگزاری همایش‏های مختلف از جمله «فجر و رسانه»، اردوهای سیاحتی، زیارتی و آموزشی، گردهمایی مختلف به بهانه برخی مناسبت‏ها و استفاده از کمک‏های مشاور حقوقی برای رفع برخی مشکلات ناخواسته‏ای که برای خبرنگاران ایجاد می‏شود، به همت انجمن خبرنگاران استان سمنان خبر داد.

وی افزود: در مواردی مشاهده می‏شود خبرنگاری با یکی از نهادهای دولتی یا اجرایی مشکلی پیدا می‏کند که عمده دلیل آن نیز آگاهی نداشتن نسبت به قوانین و مسائل حرفه‏ای است که برای رفع این مشکل، سعی شد تا از کمک‏های مشاور حقوقی بهره گرفته و دوره آموزشی در این زمینه برگزار شود.

 

انجمن خبرنگاران سمنان محل فعالیت همه سلیقه‏های سیاسی است

رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان ادامه داد: در انجمن خبرنگاران استان سمنان، با هر گرایش و سلیقه سیاسی افرادی حضور دارند و در طول سال‏های اخیر سعی شد تا این گرایش‏ها در کار انجمن تاثیری نگذارد و همه در فضای همدلی و وحدت به فعالیت بپردازند.

قدس با تاکید بر اینکه می‏کوشیم تا انجمن خبرنگاران استان سمنان تشکلی صرفاً صنفی و به دور از جنجال‏های سیاسی باشد، اظهار داشت: تقویت همدلی در عرصه رسانه مهم‏ترین دستاورد فعالیت این انجمن است.

وی افزود: تلاش می‏شود تا مسائل مختلف در فضای هم‏فکری و تعامل و در محیطی صمیمی پیش برود و اعضا بتوانند به خواسته‏های خود برسند.

رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه این انجمن هم‏اکنون بیش از 70 نفر عضو دارد، 20 نفر از این افراد را از خبرنگاران و فعالان رسانه‏ای صدا و سیمای مرکز سمنان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، این نشست با حضور عبدالمحمد منتظرحجت مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان، محمدتقی قدس رئیس انجمن خبرنگاران استان سمنان، رضا عظیمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، مرتضی مزینانی‏صفابین سرپرست خبرگزاری فارس استان سمنان و شماری از فعالان رسانه‏ای برگزار شد.

انتهای پیام/2249/و40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول