اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ایمنی و ترافیک کرمان عنوان کرد

کاهش تلفات محورهای اصلی برون شهری‌ کرمان ‌‌

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی و ترافیک حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان گفت: در محورهای اصلی برون شهری استان کرمان ‌طی سال‌های اخیر شاهد کاهش تعداد کشته شدگان تصادفات هستیم.

کاهش تلفات محورهای اصلی برون شهری‌ کرمان ‌‌

سید‌ محمد میر‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تلفات حوادث رانندگی ‌به یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در کشور تبدیل شده به طوری که این نوع تلفات انسانی در هر 1.5 سال معادل زلزله بم در سوانح رانندگی است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان بیان داشت: در محورهای اصلی برون شهری استان کرمان ‌با تلاش تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در ایمنی ترافیک جاده‌ای طی سال‌های اخیر شاهد کاهش تعداد کشته شدگان تصادفات بوده‌ایم، اما همزمان در جاده‌های روستایی ‌تصادفات و تلفات ناشی از آن در حال افزایش ‌بوده است. 

میرحسینی با ذکر اینکه حدود 30 درصد از تلفات راه‌های روستایی استان کرمان را تلفات تصادفات موتورسیکلت به خود اختصاص داده، افزود: به طور کلی موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه‌ای با آسیب‌پذیری بالا و دارای بیشترین نسبت تلفات به تصادفات در سطح دنیا شناخته می‌شود‌ در حالی که موتورسیکلت به دلیل آسیب‌پذیری بیشتر و دارا بودن تنها دو چرخ ‌نسبت به سایر وسایل نقلیه از حساسیت بیشتری در برابر مخاطرات و برخورد وسایل نقلیه ‌برخوردار است.

وی خاطر ‌نشان کرد: به دلیل عدم وجود استانداردهای کافی در ساخت و نگهداری آنها و همچنین نبود فرهنگ استفاده ایمن و اطلاعات کافی از نحوه استفاده از این وسیله نقلیه، شاهد تشدید سوانح متعدد موتورسیکلت‌سواران در معابر ‌شهری و برون شهری به ویژه محورهای روستایی هستیم.

این مسئول ابراز داشت: همچنین استفاده فزآینده از موتورسیکلت به دلیل قیمت نسبی پایین، قدرت مانور بالا در تمام معابر و مصرف سوخت کم به ویژه پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در‌ تمام مسیرها و به ویژه مسیرهای روستایی موجب رشد سوانح و تصادفات آن نیز شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان به اقدامات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان در این رابطه پرداخت و گفت‌: این اداره کل در سال 1388 با بررسی‌ این معضل رو به رشد، اقدام به اجرای طرحی برای ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران کرد و در مرحله اول برچسب‌های شبرنگ برای موتورسیکلت‌هایی تهیه شد که به دلیل خرابی سیستم روشنایی احتمال برخورد و حوادث برای آنها ‌بسیار محتمل به نظر می‌رسید.

میرحسینی افزود: اجرای این طرح در شهرستان رفسنجان و بخش‌ها و روستا‌های تابعه منجر به کاهش قابل توجه کشته‌شدگان و مصدومان در نیمه دوم سال 1388 ‌شد و این طرح به عنوان یکی از طرح‌های برگزیده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد‌.

وی عنوان کرد‌: طی سال جاری این اداره کل علاوه بر تهیه بسته‌های ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران ‌و توزیع‌ از طریق فرمانداری‌های کرمان، زرند، رفسنجان، بم، فهرج، ریگان و نرماشیر، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مسئولان، بخشداران، دهداران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا کرده تا با توجیه اهمیت مسئله، زمینه اجرای هر چه دقیق‌تر طرح در مناطق مختلف را فراهم کند.

این مسئول اذعان داشت: طی سال جاری این اداره کل ‌اقدام به اجرای طرح ارتقای ایمنی وانت‌بارها‌ و‌ توزیع بسته‌های ایمنی وانت بارها اقدام به برگزاری جلسه توجیهی همزمان با طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت‌سواران کرده است.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول