اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش کارآفرینی و اشتغال بسیج سازندگی همدان مطرح شد

عرفانی: کارآفرینی؛ استراتژی عمده‌ برای توسعه کشور

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: با وجود اقتصاد مقاومتی در کشور و رشد علمی که وجود دارد، کارآفرینی می‌تواند استراتژی عمده‌ای برای توسعه کشور باشد.

عرفانی: کارآفرینی؛ استراتژی عمده‌ برای توسعه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نصرالله عرفانی پیش از ظهر امروز در همایش کارآفرینی و اشتغال بسیج سازندگی ناحیه همدان اظهار داشت: کارآفرینی امروز در جامعه صنعتی، یک فعالیت گروهی را می‌طلبد چراکه فردی عمل کردن به نتیجه نمی‌رسد.

وی با بیان این‌که کارآفرینی نیازمند تنوع است، افزود: تنوع در تولید، بسته‌بندی، بازاریابی و جذب افراد جدید در کارآفرینی بسیار اثرگذار است چون ثبات و یکنواختی موجب شکست می‌شود.

این کارشناس حوزه کارآفرینی یادآور شد: کارآفرینان باید بتوانند خود را به اقتضای فعالیت اجتماعی نو کنند چراکه کارآفرینی علت اساسی رشد و توسعه کشورها به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که کشور ما در حال رشد است، کارآفرینان باید بتوانند هم راستا با کشورهای توسعه‌یافته حرکت کنند.

عرفانی با بیان این‌که جنبش نرم‌افزاری ما در کشور رشد کرده است، خاطرنشان کرد: با وجود اقتصاد مقاومتی در کشور و رشد علمی که وجود دارد، کارآفرینی می‌تواند استراتژی عمده برای توسعه کشور باشد.

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کشوری توسعه‌یافته داشته باشیم، باید کارآفرینی را توسعه بخشیم چراکه کارآفرینی انگیزه‌ای قوی برای همیشه اول بودن می‌طلبد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که کارآفرینی فلسفه زندگی است، اظهار داشت: کارآفرینی یکی از خط مشی‌های زندگی است چراکه کارآفرین‌ها مصرف‌زده نیستند و روحیه تولید دارند و ثمردهی مطلوبی را ارائه می‌کنند.

وی در بخش ادامه داد: کارآفرینی به معنای اشتغالزایی صرف نیست بلکه کارآفرینی باید نوآوری داشته باشد و بتواند کالاهایی با تنوع و نوآوری خاص را به جامعه ارائه دهد.

عرفانی به صفات کارآفرینان اشاره کرد و گفت: کارآفرینان آغازگر هستند و منتظر نمی‌مانند که کسی شروع کند بلکه خود نسبت به یک ایده اطلاع می‌یابند و در آن زمینه کارآفرینی می‌کنند.

وی با بیان این‌که کارآفرینان تبدیل‌کننده فرصت به عمل هستند، اظهار داشت: در کارآفرینی برای اقدام به کاری باید در نخستین فرصت اقدام کنند و در این راستا پشتکار و جمع‌آوری اطلاعات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این استاد دانشگاه خطرپذیری را یکی دیگر از ویژگی‌های کارآفرینان عنوان کرد و افزود:‌ افرادی که دست به نوآوری و خلاقیت می‌زنند شهودی عمل نمی‌کنند بلکه عینیت کار آن‌ها بالا است و کار را در بالاترین وجه و کمترین هزینه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی کارآفرینی مدیریت زمان است به طوری که ریسک در مدیریت می‌تواند به نوعی از خلاقیت‌های کارآفرینان به شمار رود.

عرفانی با تأکید بر این‌که هر تحصیل‌کرده دانشگاه، کارآفرین نخواهد بود، گفت: کارآفرینی ایجاد اشتغالی است که نو بودن در آن باشد و نیازهای جامعه خود فرد را تأمین و در راستای توسعه کشور به کار گرفته شود.

وی یادآور شد: کارآفرینی یک ارزش است و در فرهنگ اسلامی ما جا دارد چراکه ائمه معصومین (ع) نیز در دوران حیات خود به فعالیت‌هایی می‌پرداختند که در آن زمان به نوعی کارآفرینی به شمار می‌رفت.

معاون اشتغال مؤسسه بین‌المللی نگار نصر همدان نیز با بیان این‌که این مؤسسه در راستای اشتغالزایی برای بسیجیان است، افزود: از ابتدا تنها بسیجیان از تسهیلات این مؤسسه برخوردار بودند اما با تدابیر رهبری امروزه همه اقشار و جوانان خوش فکر می‌توانند ورود داشته باشند.

احمد اصلیان اظهار داشت:‌ این مؤسسه در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی در خدمت جوانان خلاق است و مؤسسه نگار نصر به لحاظ مالی آن‌ها را حمایت می‌کند.

وی یادآور شد: این مؤسسه در بحث اشتغال هم به لحاظ مشاوره و هم به لحاظ حمایت‌های مالی در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و یا تعاونی‌ها حمایت‌های خود را از جوانان دارد.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول