اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس:

ظرفیت‌های کارآفرینی باید شناسایی شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های انرژی و معدن برای کارآفرینی وجود دارد که باید شناسایی شود.

ظرفیت‌های کارآفرینی باید شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز، جعفر قادری در همایش بزرگ کسب و کار برتر در دانشگاه پیام نور شیراز اظهار داشت: کشور ما با تکیه بر ذخایر بزرگ نفت و گاز، رتبه  اول دنیا را به نام خود رقم زده است و همچنین در مسائل معدنی نیز وضعیت خوبی داریم که با ایجاد کارآفرینی در این زمینه‌ها می‌توان موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد.

وی افزود: فرصت‌های شغلی خود به خود به وجود نمی‌آیند، و نمی‌توان منتظر نشست و کاری از پیش نبرد، بلکه باید این ذخایر گران‌بهای کشور را به دست ذخایر انسانی بالفعل کرد.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری بر نوآوری و خلاقیت، هنر مدیران و تصمیم‌گیران کشور است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروزه مسیرها و راه‌هایی در حوزه‌های صنایع دفاعی، هسته‌ای، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و نیروی انسانی ایجاد شده است که باید آن را غنیمت شمرد و سرمایه‌های فیزیکی را به سرمایه انسانی تبدیل کرد.

وی با تاکید بر استفاده و تمرکز بر روی نیروی انسانی و کارآفرین ابراز داشت: در هر حوزه‌ای اگر تمرکز بر روی نیروی انسانی داشته باشیم و خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها به روز باشد، به راحتی می‌توان در زمان کوتاه به موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای دست یافت.

امام جمعه موقت شیراز نیز در این همایش گفت: قناعت پیشه کردن به معنای مصرف نکردن نیست.

حجت‌الاسلام محمد حسن مرادی، به بررسی کسب و کار از منظر قرآن کریم پرداخت و افزود: قرآن کریم کسب و کار را بالاترین عبادت‌ها به شمار آورده و واژه‌هایی از قبیل عمل، کسب روزی، سعی، جهد و فعل هرکدام به ترتیب 366 ، 66 ، 30 ، 41 و 107 بار در قرآن تکرار شده است.

وی با اشاره به احادیث و روایات ائمه و پیامبر اکرم (ص)، کشاورزی را مقدس‌ترین و حلال‌ترین کسب و کار عنوان و اضافه کرد: در کشور ما بسیاری از جوانان درآمد مستقلی ندارند و با به کار گرفتن آنها در مشاغل مختلف، می‌توان بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی را رفع کرد.

مرادی مسئله اقتصاد را یکی از پایه‌های مهم زندگی دانست و ابراز داشت: مردم باید در زندگی قناعت پیشه کنند و این به معنی مصرف نکردن نیست بلکه به معنی درست و به اندازه مصرف کردن است و مسئولان نیز باید دست به دست یکدیگر داده و مشکلات معیشتی مردم را سر و سامان دهند.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول