اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان در نخستین گردهمایی فعالان مجازی استان:

فضای مجازی ابزاری وارداتی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: فضای مجازی ابزاری وارداتی است و به ‌رغم جنبه‌های سودمندی که دارد، اگر مدیریت نشود، ضرر می‌رساند.

فضای مجازی ابزاری وارداتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر امروز در نخستین گردهمایی مدیران و فعالان مجازی استان لرستان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در خرم‌آباد آغاز شد، گفت: برگزاری و گردهمایی جوانان و فعالان مجازی لرستان افتخار دیگری برای ما بود که این جوانان ولایت‌مدار، غیور، مومن و مقید به مبانی اسلام گرد ‌هم آمده‌اند.

وی افزود: حضور فعالانه جوانان در این عرصه بیش از انتظار ما بود که جای شکرگزاری دارد.

میرعمادی یادآور شد: پیش‌بینی ما 300 نفر بود که این آمار امروز به 450 نفر رسیده‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: فضای مجازی در واقع پیوند اجتماعی بزرگی است که میلیون‌ها انسان را در سرتاسر جهان به یکدیگر متصل کرده است.

وی افزود: با ورود اینترنت و رایانه به زندگی انسان‌ها دنیای جدید و محیطی گسترده و فضای وسیعی ایجاد شد، تا افراد بدون محدودیت با یکدیگر در ارتباط باشند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در واقع انسان‌ها در سرزمین‌های بدون مرز و با فرهنگ‌های گوناگون با یکدیگر در ارتباط هستند.

میرعمادی تصریح کرد: این فضا فواید فراوان و همچنین مضرات گوناگونی دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: دسترسی سریع به گروه وسیعی از افراد در قالب ارتباط‌های تصویری و نوشتاری به صورت همزمان در اقصا نقاط عالم بازاری برای پژوهش و تحقیق از مزایای ویژه فضای مجازی است.

حجت الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: امروز گسترش فضای مجازی روزافزون است و می‌توانیم در سریع‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه پیام و سخن خود را به دنیا برسانیم.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: فضای مجازی ابزاری وارداتی است و به ‌رغم جنبه‌های سودمندی که دارد اگر مدیریت نشود، ضرر می‌رساند.

وی افزود: ایجاد تزلزل و پرهیز در باورهای اعتقادی از طریق القای شبهه، نشر اکاذیب و دروغ پراکنی، اغفال جوانان در فضای مجازی توسط سودجویان و با شخصیت‌های غیرحقیقی و غیرقابل اعتماد بودن اطلاعات و ایجاد مشکلات سیاسی، اجتماعی‌، فرهنگ، عقیدتی و اخلاقی از دیگر مضرات فضای مجازی است.

میرعمادی تصریح کرد: اثرگذاری فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و می‌تواند راهی برای پیشرفت و ارتقای سطح دانش و معرفت جامعه باشد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی پیام اسلام که همانا علم و دانش و عدالت و پیشرفت بود، در عالم همه‌گیر شد و انقلاب ایده و تفکری نو را به دنیا عرضه کرد که از سرچشمه زلال وحی بهره می‌جست و به سرعت منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

میرعمادی اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه اصل ولایت فقیه بنا شد و باعث شد که بیداری اسلامی در ملت‌های آزادیخواه به‌وجود بیاید.

امام جمعه خرم آباد گفت: یکی از جبهه‌هایی که در آن هجمه سنگینی به مبانی انقلاب است، فضای مجازی است که دشمن و استکبار جهانی و صهیونیسم برای مقابله با انقلاب از این فضا استفاده فراوانی کردند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: دشمن در دو حوزه دین و اخلاق در فضای مجازی با ما به مقابله برخاسته است و هدف از جدا کردن دین و زندگی و فاسد کردن اخلاق جوانان است که این جریان ضد دین و ضد اخلاق با هدایت استکبار جهانی و سرویس های اطلاعاتی صهیونیستی در این عرصه تلاش فراوانی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: با حمایت سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی توهین به ساحت پیامبر در فضای مجازی به صورت گسترده انجام شد و همچنین توهین به امام هادی (ع) در این عرصه صورت گرفت که نشانگر برنامه‌ریزی دشمنان در این فضا بوده است.

میرعمادی تصریح کرد: یکی از عرصه‌های هجمه دشمنان هجمه به ولایت است، چرا که می‌دانند این انقلاب تعیین کننده آینده بشریت است و لذا می‌خواهند در آن خدشه‌ای ایجاد کنند.

وی افزود: توجه رهبر عزیز و فرزانه انقلاب به عرصه فضای مجازی نشانگر عمق بینش ایشان است، زیرا مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند «امروز مؤثرترین سلاح بین‌المللی سلاح تبلیغات و ارتباطات رسانه‌ای است».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مقام معظم رهبری دستور به تشکیل شورای عالی فضای مجازی داده‌اند که این نشانه هوشمندی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب است و این جزو افتخارات ما است که رهبرمان پیشگام در همه امور و هدایت صحیح در همه زمینه‌ها است.

حجت الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: امروز کارهای فراوانی برای تاثیرگذاری روی فضای مجازی وجود دارد که می‌توان به حضور فعال، خردمندانه و با بصیرت جوانان در عرصه فضاهای مجازی، تلاش برای انسجام و هماهنگی میان فعالان و نیروهای معتضد مومن با حمایت مادی و معنوی از فعالان این عرصه در زمینه‌های مختلف اشاره کرد.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول