اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز انجام شد

کاشت 5 هزار اصله نهال بین بزرگراه پل مند تا جاشک

خبرگزاری فارس: صبح امروز عملیات کاشت 5 هزار اصله نهال بین بزرگراه پل مند تا جاشک با حضور فرماندار دشتی و مسئولان شهرستان انجام شد.

کاشت 5 هزار اصله نهال بین بزرگراه پل مند تا جاشک

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سید علی هاشمی صبح امروز در مراسم درخت کاری در حاشیه بزرگراه پل مند تا جاشک با بیان اینکه مهم‌ترین راه مقابله با آلودگی ریزگردها درختکاری است، اظهار داشت: بدون حمایت درختان، ساکنان شهرها و روستاها بی‌هیچ شبهه‌ای در محاصره تشعشعات گرم هوا قرار می‌گیرند و فرهنگ درختکاری باید در بین مردم ترویج پیدا کند.

فرماندار دشتی خاطرنشان کرد: درختکاری ارزانترین، آسان‌ترین، پاک‌ترین و زیباترین راه‌ حل برای ایجاد کردن هوای خنک در یک شهرستان، بخش، شهر و روستاست.

هاشمی افزود: هر اقدامی که ریشه در فرهنگ پیدا کند ماندگار خواهد بود و ما امروز در این طرح پنج‌هزار اصله نهال در امتداد بزرگراه پل مند تا جاشک کاشت کردیم که ماندگار خواهد ماند.

وی طول مسیر نهال کاری شده را 30 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: این نهال‌ها از نوع کهور، اکالیپتوس و ... است که با شرایط آب هوایی منطقه سازگار است.

فرمانداردشتی گفت: این طرح با مشارکت اداره راه و شهرسازی، منابع طبیعی، آموزش و پرورش و بسیج  اجرایی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتی نیز خاطرنشان کرد: از سال 84 تاکنون هزار و 150 هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری در شهرستان دشتی صورت گرفته است.

یوسف امیری افزود: سالانه 30 هزار اصله نهال توسط این اداره تولید می‌شود که اکثر این نهال‌ها با مشارکت مردم کشت می‌شود.

وی یادآور شد: در هفته منابع طبیعی پنج هزار اصله نهال از نوع کهور، کنار، اکالیپتوس، اکاسیا، مورد، گل ابریشم و انواع نهال‌های زینتی بین مردم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/66001/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول