اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی صورت گرفت

آموزش خانواده‌ها در 20 مدرسه شهرستان مراغه

خبرگزاری فارس: به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، آموزش خانواده‌ها در 20 مدرسه شهرستان مراغه از سوی نیروی انتظامی ارائه شد.

آموزش خانواده‌ها در 20 مدرسه شهرستان مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، بعد از ظهر امروز طرح آموزش خانواده‌ها در شهرستان مراغه با موضوعات اعتیاد و راهکارهای پیشگیری از آن، چهارشنبه‌سوری، خطرات و آسیب‌های آن همچنین آسیب‌های اجتماعی پیش روی جوانان برای اولیای دانش‌آموزان توسط فرمانده انتظامی، جانشین انتظامی، کارشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی به صورت جداگانه برگزار شد.

در این جلسه‌ها عیسی هاتفی فرمانده انتظامی مراغه با بیان برخی آسیب‌های اجتماعی از قبیل استفاده نادرست از اینترنت و استفاده ناصحیح از موبایل و تهاجم فرهنگی و مضرات استفاده از ماهواره گفت: با توجه به تبلیغات نادرست غرب و اهداف شوم آنها در تغییر افکار و عقاید جوانان، والدین باید بدانند که با وارد کردن این پدیده شوم به محیط گرم خانواده فرزندانشان از تهاجمات فرهنگی و اهداف کشورهای غربی صدمه خواهند دید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و تشریح نقش والدین در تولید امنیت افزود: فرزندان ما باید اینگونه حس کنند که والدینشان پیوسته در کنار آنها بوده و نه مقابلشان که در این صورت است که هزینه برقراری امنیت و آرامش کاهش خواهد یافت و امنیت رفتاری نیز حاصل خواهد شد.

هاتفی در ادامه انجام اعمال غیرمتعارف و نابهنجار توسط عده‌ای محدودی از جوانان که مواد محترقه و آتش‌زا را در چهارشنبه آخر سال استفاده می‌کنند، ناشی از عدم آگاهی از خطرات جبران‌ناپذیر آن دانست.

وی ادامه داد: امروز والدین می‌توانند در تمام مراحل زندگی دانش لازم برای جلوگیری از تهدیدات پیش روی فرزندان خود را به جوانان منتقل کنند و این آگاهی‌بخشی می‌تواند در محورهای خطرات جنگ نرم، مواد مخدر و فضای سایبری نیز باشد.

در خاتمه این جلسه فرمانده انتظامی مراغه ضمن برشمردن مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی پیش روی جوانان در جامعه کنونی همچون اعتیاد، دوستی‌های خیابانی، موبایل و عواقب آن، اینترنت، بد پوششی و بدحجابی، به تشریح علل زمینه‌ساز این آسیب‌ها در بستر خانواده و نقش والدین در گرایش نوجوانان به سوی ناهنجاری‌های اجتماعی پرداخت.

انتهای پیام/60001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول