اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان خبر داد

بررسی آسیب‌های اجتماعی در جلسات شورای فرهنگ عمومی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از شناسایی و بررسی آسیب‌های اجتماعی در جلسات شورای فرهنگ عمومی در این استان خبر داد.

بررسی آسیب‌های اجتماعی در جلسات شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قباد میمنت آبادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل شورا تا کنون 64 جلسه شورای فرهنگ عمومی در این استان برگزار شده است.

به گفته وی، تشکیل 61 کمیته و تصویب مصوبات در حوزه‌های مختلف حاصل برگزاری این جلسات در سطح استان بوده است.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان کردستان از تدوین طرح کامل آسیب‌های اجتماعی از سوی شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: طرح بعد از تصویب برای اجرا در اختیار ادارات و نهادهای مختلف استان قرار می‌گیرد.

به گفته میمنت آبادی، آسیب‌های اجتماعی استان بعد از شناسایی برای بررسی بیشتر در کارگروه پژوهشی زیرمجموعه شورای عمومی مطرح و راهکارهای  عملی برای مقابله با آنها ارائه می‌شود.

وی از شناسایی 10 معضل و آسیب اجتماعی در استان خبر داد و گفت: کار بررسی این آسیب‌ها به اعضای کارگروه پژوهشی شورا واگذار شده است و انتظار داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مسائل را مورد بررسی قرار داده و نتایج را به شورای فرهنگ عمومی استان کردستان ارائه کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در بخش دیگری از سخنانش به اختصاص یک میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بهسازی مساجد استان خبر داد و افزود: مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی نقش مهمی در تقویت و توسعه فرهنگ عمومی بر اساس اصول اسلامی دارند.

به گفته میمنت آبادی، تلاش در راستای توسعه و آبادانی مساجد یک اقدام فرهنگی ارزشمند است که می‌تواند نقش بسزایی در حذف و ریشه‌کن کردن آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی با اشاره به درگذشت مرحوم شاهرخ اورامی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، گفت:  شاهرخ اورامی هنرمند و شاعر نامدار کردستانی یکی از عاشقان ادبیات کردی و فارسی بود که آثار برجسته‌ای از وی به یادگار مانده است.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، کتاب‌های تولای علی (ع) در فرهنگ کردهای اهل سنت جهان، شعاع مهر حسین (ع) (ولای حسین)، دیوان شعر کردی فاطمی و علوی و مهر رضوی در آیینه ادبای کرد از جمله آثار اورامی است.

میمنت آبادی در پایان تصریح کرد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شاعر بزرگ بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده در این جلسه از خانواده آن مرحوم تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/79002/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول