اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ساماندهی عشایر آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: طرح ساماندهی عشایر حاشیه‌نشین کشت و صنعت مغان و پارس آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده است.

ساماندهی عشایر آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در کارگروه شهرستانی ساماندهی اسکان عشایر در بیله‌سوار اظهار داشت: با درایت و همت دولت احمدی‌نژاد در سال‌های اخیر مشکلات چندین ساله عشایر منطقه برطرف شده و یک حرکت رو به جلو را در ساماندهی و اسکان عشایر و رفع دغدغه‌های معیشتی، تولیدی و امنیتی آنها شاهد هستیم.

وی با تاکید بر رعایت حقوق بیت‌المال در طرح اسکان عشایر تصریح کرد: طی جلسات مختلف استانی و شهرستانی در راستای کارگروه ساماندهی عشایر محدوده کشت و صنعت‌های پارس و مغان طبق قانون و ضوابط زمین به افراد واجد شرایط واگذار شده است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: همت مسئولان استانی بر تعیین تکلیف نهایی اسکان عشایر است و امیدواریم با همکاری مردم این مهم هر چه سریع‌تر محقق شود.

رئیس شورای اداری استان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: با حل مشکلات عشایر منطقه آنها به تولید و همچنین ورود به عرصه کار و تلاش مضاعف امیدوار شدند به طوریکه ما در مناطق ابقاعی و انتقالی مشکلی از بابت واگذاری زمین به عشایر واقعی و روستاییان ساکن نداریم.

وی یکی از ضروریات توسعه جامعه کنونی را توجه به تولید بیشتر و کیفی‌تر اعلام کرد و ادامه داد: هر چقدر از توان نیروهای بومی و توانمندی‌های منطقه‌ای در توسعه صنعت، کشاورزی و رونق گردشگری بهره بگیریم به همان میزان فعالیت‌ها و اقدامات ما مؤثرتر و کارآمدتر می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل کشت و صنعت مغان و پارس را یک ظرفیت خوب در این زمینه توصیف کرد و بیان داشت:‌ در کنار این ظرفیت خود زارعان و کشاورزان منطقه با تولیدشان می‌توانند راهگشای مشکلات و معضلات منطقه‌ای باشند.

نیکزاد تعیین تکلیف نهایی اسکان عشایر را نیازمند همراهی و همسویی خود ساکنان منطقه توصیف کرد و گفت:‌ انتظار می‌رود بیش از هر زمان دیگر روند توسعه‌ای را در حرکت‌های مؤثر و کارآمد و اسکان عشایر سخت‌کوش شاهد و ناظر باشیم.

وی افزود: در کنار این فعالیت‌ها باید بحث نگهداری اراضی ملی و حفاظت و صیانت از آنها نیز مد نظر باشد چرا که به همت دولت خدمتگزار بحث واگذاری زمین به روستاییان و عشایر ساکن در منطقه در دستور کار قرار گرفته و جز ضروریت‌ها است.

نیکزاد تصریح کرد: اگر این واگذاری‌ها انجام شود ما امیدواریم تولید مضاعف روستاییان و عشایر را شاهد باشیم و چهره منطقه از نظر توسعه‌یافتگی متحول شود.

انتهای پیام/62003/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول