اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان شمالی مطرح کرد

ایجاد مرکز بررسی آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این اداره کل آمادگی داشته تا مرکز و دبیرخانه بررسی آسیب‌های اجتماعی را ایجاد کرد.

ایجاد مرکز بررسی آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین ثابت‌قدم‌ ظهر امروز در نشست با هنرمندان و فعالان فرهنگی اظهار کرد: این اقدام برای بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر نقش تشکل‌ها و انجمن‌های هنری زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد، افزود: نقش تأثیر گذار هنرمندان با تولید آثار فاخر هنری در این راستا اجتناب ناپذیر است.

ثابت‌قدم تصریح کرد: بی تردید مواد مخدر و اعتیاد مهم‌ترین عامل به انحطاط کشیدن جامعه و جوانان به شمار می‌رود که این از اهداف پلید استکبار برای به اضمحلال کشیدن جامعه اسلامی است.

این مسئول توجه به نهاد و بنیان خانواده در پیشگیری از اعتیاد را مهم خواند و گفت: البته دین و آموزه‌های دینی بهترین ابزار برای مقابله با مشکل آسیب‌های اجتماعی است که همواره باید بدان توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: هنرمندان با الهام گیری از این آموزه‌های دینی می‌توانند با خلق آثار هنری در رفع این معضل خانمان برانداز تأثیرگذارتر باشند.

وی وجود ظرفیت‌هایی چون انجمن نمایش، شعر، انجمن موسیقی، انجمن فیلم و عکس، خانه مطبوعات و 275 کانون مساجد در استان را در پیشگیری و مقابله با اعتیاد برشمرد و عنوان کرد: این ظرفیت تنها در اختیار ارشاد نیست بلکه مربوط به نهادها و ادارات برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی است.

دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی به اقدامات انجام شده توسط این کمیته اشاره کرد و متذکر شد: توزیع سی‌دی‌های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد، اهدای کتاب، نشست‌ها با محوریت پیشگیری،‌سخنرانی از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

این مسئول همچنین ابلاغ به مدیران نشریات و خبرگزاری‌های استان برای ضرورت اطلاع رسانی،‌ انتشار ویژه نامه‌های مختلف را از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه برشمرد و اذعان داشت: امید می‌رود تا روزی برسد که حتی یک معتاد هم در جامعه اسلامی نداشته باشیم.

انتهای پیام/63002/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول