اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره هواشناسی نیشابور:

بارش‌های حجیم سبب فرسایش خاک می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره هواشناسی نیشابور بارش‌های حجیم سبب فرسایش خاک می‌شوند و بدون استفاده هستند.

بارش‌های حجیم سبب فرسایش خاک می‌شوند

مهدی بلوکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: بارش سنگین برف روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه توسط این اداره در دوازدهم اسفندماه جاری پیش‌بینی و به ادارات و نهادهای مسئول چون فرمانداری و جهاد کشاورزی اطلاع داده شد.

بلوکی افزود: به‌علت بارش سنگین اخیر برف مشکلاتی در اداره امور شهری، حمل و نقل، مدارس، اصناف، صنعت و کشاورزی پیش آمد که کارشناسان مربوط در پی ارزیابی خسارات وارده هستند.

وی همچنین از احتمال خطر بروز سیلاب در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌های این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره هواشناسی نیشابور با اشاره به اینکه به‌علت تخریب محیط زیست، شاهد بارش‌های حجیم برف و باران در ماه‌های گذشته بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: یعنی این امکان وجود دارد که تمام بارندگی‌های یک فصل در یک زمان کوتاه ریزش کند و این مشکلاتی را در پی داشته باشد.

بلوکی یادآور شد: نتیجه این‌گونه بارش سبب می‌شود آب استفاده نشده یا با فرسایش خاک از نیشابور خارج شود که با توجه به تعداد کم سدها و بندها، بارش‌های بدون استفاده سبب خسارت می‌شود.

وی میزان بارش اخیر را 6/57 میلی‌متر و میزان بارش برف را در ایستگاه نیشابور 40 سانتی‌متر عنوان کرد که در ارتفاع 1312 متر بعد از دریا قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی کشاورزی در مهرماه تاکنون 180 میلی‌متر بارش داشتیم میزان بارش برف قبلی را در دی‌ماه 24 میلی‌متر و ارتفاع برف را 17 سانتی‌متر دانست. دماهای میانگین امسال شهرستان نسبت به سال گذشته 5/1 درجه سانتیگراد و حدود نیم درجه سانتیگراد در 22 سال گذشته افزایش داشته است.

وی توضیح داد: طی 22 سال گذشته، نیشابور با میانگین بارش 136 میلی‌متر وضعیت مناسبی نداشته است، یادآور شد: سال آبی قبل مجموع بارش 208 میلی‌متر بوده است که با بارندگی اخیر تا‌ حدودی کمبودها جبران شد.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول