اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 16 درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های امسال‌ استان در مقایسه با سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

افزایش 16 درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری

شاهرخ پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: سال بارشی 92-91 در چهارمحال و بختیاری با خشکسالی شدید آغاز شد، اگرچه پاییز پربارشی در استان طی شد ولی وضعیت بارش‌ها در فصل زمستان به ویژه بهمن‌ماه نامناسب بود.

وی افزود: بارش‌های سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری در مقایسه با سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.

پارسا ادامه داد: طی دو دهه گذشته تغییر الگوی بارش از برف به باران و خارج شدن آن‌ به صورت روان‌آب موجب شده است تا تولیدات کشاورزی استان با کاهش مواجه شوند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در استان دو فصل پاییز و بهار پربارش‌ترین فصول محسوب می‎شود، گفت: حدود 70 درصد از مساحت استان در معرض خشکسالی متوسط و 9 درصد در معرض خشکسالی شدید قرار گرفته است.

پارسا خاطرنشان کرد: خشکسالی پی‌درپی در چهار سال اخیر و تغییر الگوی بارش از برف به باران این استان را در معرض خشکسالی هیدرولوژیکی قرار داده است.

وی با بیان اینکه خسارات غیر‌مستقیم خشکسالی از خسارات مستقیم آن بیشتر است، افزود: اثرات اجتماعی اقتصادی خشکسالی نگران کننده است و امیدواریم در صورت مواجهه با چنین شرایطی بتوانیم با اتخاذ تدابیر لازم به نحو مطلوبی آن را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول