اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه علوم قرآنی:

برگزاری برنامه‌های متنوع در بقاع متبرکه موجب جلوگیری از انحرافات می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه علوم قرآنی گفت: اجرای برنامه‌های متنوع در امامزادگان موجب جذب جوانان و مانه شکل‌گیری انحرافات می‌شود.

برگزاری برنامه‌های متنوع در بقاع متبرکه موجب جلوگیری از انحرافات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمعصوم حسینی در همایش توجیهی آموزشی «طرح آرامش بهاری» که با حضور ائمه جماعات، هیئت امنا، خادمان و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان در دانشگاه علوم قرآن و معارف اسلامی با اشاره به حیات از منظر قرآن اظهار کرد: حیات در برابر ممات است یعنی زندگی در برابر نازندگی و هیچ دانشمندی نتوانست حیات را معنی کند.

وی افزود: دانشمندان و اندیشمندان می‌گویند در جهان سه نوع حیات نباتی، حیوانی و حیات انسانی وجود دارد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: قرآن چهار نوع حیات دیگر را به نام‌های حیات طیبه، اخروی، ملکوتی و لاهوتی که مختص ذات احدیت است را معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از منظر قرآن هفت نوع حیات وجود دارد، ادامه داد: حیات نباتی نوع رشد و زیستن گیاهان و نباتات است که مشاهده می‌کنیم و سوره انعام آیه پنج حیات نباتی را معنی می‌کند که رویش گل، گیاه و سبز شدن آنها در فصل بهار و خزان و بی‌برگ شدن زمستان را شامل می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی ادامه داد: انسان باید از خود سئوال کند فرق من با درخت در چیست، درخت میوه می‌دهد، سایه‌گستر است، هوای آلوده را از بین می‌برد و هزاران فواید دیگر دارد ولی باید ما انسان‌ها نیز به درختان فایده رسانده برای مردم نیز فایده داشته باشیم.

حسینی اظهار کرد: در مورد حیات حیوانی دو آیه 38 سوره انعام و آیه 18 سوره حج اشاراتی دارند.

وی ادامه داد: همه حیوانات و نباتات خالق هستی را ستایش می‌کنند، عبادت کردن کردن یک وظیفه برای تمام مخلوقات است که ما باید بسنجیم که آیا به وظایف خود عمل می‌کنیم.

حسینی یادآور شد: خداوند در سوره انفال آیه 24 می‌فرمایند «ای مومنان به ندای خدا و رسول خدا لبیک بگویید تا خدا به شما حیاتی دیگر دهد که حیات ویژه است» و اینکه شما خادم امامزادگان هستید یکی از الطاف الهی است و هر کس این افتخار را ندارد.

وی در مورد خدمت‌گذاری به ساحت امامزادگان گفت: امروزه خدمت به بارگاه امامزادگان افتخاری بسیار بزرگ است زیرا آنها حیات طیبه داشتند و فراتر از حیات انسانی می‌زیستند.

استاد دانشگاه علوم قرآن و معارف ادامه داد: یکی از وظایف همه ما این است جلوی انحرافات را بگیریم و بهترین مکان امامزادگان هستند زیرا در امامزادگان همه اقشار می‌آیند اگر به حضور قشر جوان توجه ویژه داشته باشیم و در این اماکن متبرکه برنامه‌های متنوع و صحیح فرهنگی داشته باشیم هم در جذب آنان نتیجه خواهد داد هم در رشد و تکامل معنوی آنان که باعث جلوگیری از انحرافات خواهد شد.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول