اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گرگان خبر داد

ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر در گرگان

خبرگزاری فارس: شهردار گرگان گفت: با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر به زودی خدمات شهرسازی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی صبح امروز در جمع کارکنان شهرداری گرگان اظهار داشت:  در راستای برنامه 1404 این شهر و برون‌سپاری خدمات شهرداری به زودی بخش اعظمی از خدمات شهرسازی به دفاتر خدمات الکترونیکی واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: ارائه هرگونه خدمات همچون مجوز ساخت و ساز از جمله پروانه ساخت، پایان کار، عدم خلاف و نقل و انتقال از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهر امکان‌پذیر خواهد شد.

شهردار گرگان افزایش سرعت و تضمین کیفیت کار و تسهیل دسترسی شهروندان را از مزایای راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک عنوان کرد و افزود: این اقدام، یک راهبرد مهم برای کم‌ کردن هزینه‌ها و کوتاه‌تر‌ شدن مسیرهای اداری و نهایتاً بهبود سامانه‌های پاسخگویی به شهروندان نیز است.

ایجاد سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی تحت وب

کریمی از ایجاد سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی تحت وب با عنوان «سرای هشت» خبر داد و گفت: این سیستم که در بیش از 100 شهرداری کشور انجام شده قابلیت این را دارد که سرویس‌دهی به شهرداری و خدمت‌رسانی به مردم را بر بستر وب با سرعتی بسیار زیاد حتی برای اینترنت‌های کم‌سرعت امکان‌پذیر سازد.

امکان رهگیری مراحل‌ کاری پرونده شهرسازی گرگانی‌ها از منازل

وی ادامه داد: همچنین مزیت سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی تحت وب «سرای هشت» قابلیت این را دارد که شهروندان در منازل خود نیز می‌توانند مراحل کاری پرونده شهرسازی ملک خود را رهگیری کرده و مشاهده کنند و یا قبل از هرگونه اقدام (خرید ،فروش یا ساخت و ساز) با مراجعه به سایت و این سیستم از نوع کاربری و میزان تعریض احتمالی آن مطلع شوند.

شهردار گرگان ابراز داشت: فرآیندهای صدور انواع پروانه، طرح تفصیلی، دستور نقشه، پایان کار، استعلام، مجوز، گواهی و کمیسیون‌ها، مدیریت، محاسبه، صدور و نگهداری عوارضات مربوط به درآمد شهرسازی، نوسازی و اصناف برای سه سطح کاربران، کارشناسان و سیاست‌گذاران در این سیستم تعریف شده است.

شهرداری برای راه‌اندازی سیستم «سرای هشت» 10 میلیارد ریال هزینه در نظر گرفت

کریمی خاطرنشان کرد: شهرداری برای راه‌اندازی این سیستم حدود 10 میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته است.

به گفته وی این نکته نیز حائز اهمیت است که با راه‌اندازی این سیستم شهروندان از طریق پیامک نیز از مراحل کاری خود در شهرداری مطلع می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در ضمن به زودی امکان ارسال مجوزهای صادره شهروندان به درب منازلشان از طریق پست با قرارداد فیمابین شهرداری و اداره کل پست میسر می‌شود.

سیستمی شدن فرمول‌های محاسبات درآمدی شهرداری گرگان

وی از سیستمی شدن فرمول‌های محاسبات درآمدی شهرداری خبر داد و افزود: با مطالعات انجام شده واحدهای شهرسازی و درآمد بر روی لوایح درآمدی چندین شهر کشور، شهرداری گرگان به اصلاح و تغییر برخی از فرمول‌های محاسباتی عوارض و جرایم ماده 100 اقدام کرد که پیرو آن شهروندان می‌توانند برگه محاسباتی سیستمی شده آن را گرفته و بر اساس آن اقدام به پرداخت کنند.

شهردار گرگان اذعان داشت: با این کار امکان خطا یا اشتباه از بین رفته و شهروندان با اطلاع و اطمینان کامل در جریان عوارض محاسبه شده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول