به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهردار بناب بعداز ظهر امروز در آیین گشایش نخستین دفتر خدمات الکترونیک شهرداری بناب گفت: هدف از راهاندازی دفتر خدمات الکترونیک تمرکززدایی از مسائل شهرسازی، درآمد، نوسازی، اصناف و تکمیل روند الکترونیکی کردن ارائه خدمات شهرداری به شهروندان عزیز است.
باقر بابازاده افزود: شهروندان گرامی میتوانند این خدمات را در کمترین زمان ممکن به صورت الکترونیکی دریافت کنند.
وی همچنین اهداف دیگر راهاندازی دفتر خدمات الکترونیک شهرداری بناب را کوچکسازی و چابک سازی بدنه اجرایی شهرداری، کاهش هزینهها و ارتقای کیفیت خدمات اعلام کرد و گفت: این دفتر میتواند بر خلاف روند سنتی و معمولی شهرداری، در نوبت بعد از ظهر و حتی تا پاسی از شب به شهروندان خدمات ارائه کند.
بابازاده خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر خدمات الکترونیک وابسته به تأمین زیرساختهای اولیه آن مانند الکترونیکی کردن اسناد و تبدیل بایگانی کاغذی به بایگانی الکترونیکی و در نهایت راهاندازی پورتال تحت وب است که این زیرساختها در شهرداری بناب ایجاد شده بود.
شهردار بناب بیان کرد: با راهاندازی این دفتر علاوه بر صرفهجویی چشمگیر در وقت و هزینه، روش انجام وظایف حوزههای مختلف شهرداری از شیوه سنتی به شیوه الکترونیکی تغییر مـییابد و دیگر نیاز به مراجعه مستقیم شهروندان به ساختمان مرکزی شهرداری نخواهد بود.
بابازاده تصریح کرد: دفترخدمات الکترونیک شهرداری بناب پس از تهران، کرج، اصفهان و یزد پنجمین دفتر در کشور است؛ اما از لحاظ نوع سیستم و عملکرد پس از تهران دومین دفتر محسوب میشود که به صورت یکپارچه بوده و بین سیستمهای الکترونیکی دفتر با شهرداری ارتباط زنده و مستقیم وجود دارد، به گونهای که نحوه عملکرد دفتر به طور مستقیم از داخل شهرداری کنترل و نظارت میشود.
شهردار بناب سپس از اجرای طرح شهروند الکترونیک در آینده نزدیک توسط این شهرداری خبر داد و گفت: در این طرح شهروندان میتوانند در هر زمان و مکانی از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه به دفترخدمات الکترونیک نسبت به درخواست خود از شهرداری اقدام و ادارات خدمات رسان نیز میتوانند برخی از خدمات خود را از طریق همین دفتر به مردم ارائه کنند.
شهرداری بناب از شهرداریهای الکترونیک موفق و پیشتاز در کشور محسوب میشود.
انتهای پیام/60002/ق30/پ3003